Dün gece rüyamda rahmetli anneannemin evindeydim. Kalabalıktı, aileden herkes vardı. Teyzeler, kuzenler, büyükler, küçükler. Ben ağlıyordum. Niye ağladığım çok önemli değil (aslında rüyada önemli, ama bu dünyada çok anlamlı değil). Bildiğin çocuk gibi ağlıyorum hüngür hüngür. Şefkat görmek, yatıştırılmak istiyorum.

Ağlama rüyada kaldı. Uyandım. Hatırladım. Yarın sabah Dolunay var Yengeç’te. Duygular arenası kabardı, akışkan su bilinçdışımda göz yaşı oldu aktıkça aktı.

Yengeç’in yöneticisi Ay’dır ve bilinçdışı onun alanıdır. Rüyalar bize bilinçdışının gizemlerine dair mesajlar verirken Ay’ın üstümüzdeki etkilerini de içinde barındırır. Yöneticisi Ay’ın kendi burcu Yengeç’te olduğu bir Dolunay çok güçlü, yoğun etkiler içerebilir. Duygusal gelgitler, iç çalkantılar, tepkisellikler kendini içten dışa vurabilir. Yengeç söz konusu olduğunda besleyen, büyüten, şefkatli, hassas bir mizaç söz konusudur. Geçmişle, evle, aileyle bağlantılıdır. Hem beslemek ister hem de kendi beslenmek. Rüyamdaki şefkat görmeyi bekleyen halim gibi.

16 Ocak 2014 sabah 06.52’de Yengeç’te doğacak Dolunay, yılın ilk günü 1 Ocak’ta tohumunu attığımız Oğlak’taki Yeniay’ın meyve verdiği zamanı gösteriyor. O zamanki mesajlar neydi? Dönüşüme yönelik gerçekçi adımlar atmak, yapılanmak, başarmak üzere yola çıkmak. Maddi dünyanın gereklilikleri içinde yapılması gerekenler, sorumluluklar, görevler söz konusuydu ve bu konularda bir başlangıç yapmak. Şimdi Yengeç’teki Dolunay bize karar verme vaktinin geldiğini söylüyor. Ruhumuz ve duygularımız birbiriyle karşı karşıya duruyor, çekişiyorlar. Ruhumuz somut başarılara, yapılacaklara odaklanmak isterken duygularımız iç dünyamızın besleyip büyütme ihtiyacını ortaya koyuyor. Dünyevi hayatın gerekliliklerini yerine getirmek üzere azimle çalışıp hedefe doğru gitmeye devam mı edeceğiz yoksa duygusal ihtiyaçlarımızı öne alıp kendi kendimize annelik edecek, şefkat gösterecek, kendimizi besleyecek miyiz?

Dolunay ekseninde dönüşüm teması hala kendini belli ediyor. Şu sıralar güçlü, baskın, dönüştürücü ilişkiler, aşk ve değerlerle ilgili yapılması gerekenlerle duygusallığı, besleyiciliği büyüten, belki abartan ve şişiren bir karşıtlık söz konusu. Bir taraf eski kalıpları, ilişkileri, yapılanmaları bırak, bırak ölsün, yenilensin derken öteki taraf iç dünyanı koru, sahip çık, duygusal denizinin anlamını keşfet diyor. Bir tarafta gerçekçi kurallar, öte tarafta akışkan duygular. Her Dolunay’da olduğu gibi ruhun yoluyla duyguların yolu karşı karşıya iki kutupta dururken bunun bize faydası farkındalık olarak yansıyor.

Bugün yoğun Yengeç teması içeren bir seansım vardı. Tamamen tesadüf. Rüyamın arkasından zamanlamasını anlamlandırdım. Kendi kendini yeniden ve tekrar tekrar doğuran Yengeç’in duygusallığıyla yaratıcı yönünü bir kez daha keşfettim. Benim gibi hava elementiyle yoğrulmuş birisi için zor bir alan olan duygusallığı, suyun akışkanlığını, şifacılığını, iyileştiriciliğini hatırladım. Ve başta anlattığım rüyamı. Benim bu Dolunay’daki şifam o rüyadaki gözden akan sulardı.

Biraz duygusal bir Dolunay yazısı oldu, farkındayım. Ben de şaşırdım. Belki de şaşırmadım. Sazı bilince değil bilinçdışına verince telleri böyle akortladı, çaldıkça çaldı.

6 thoughts

  1. ben de rüyamda babamı gördüm, gerçi hep görürüm ama bu kez gülüyor ve beni giydirmeye çalışıyordu, çocuk gibi… ve bugün evimden bir türlü gitmek bilmeyen “geciktirici” yazımın ilhamı adamı gönderdim! yihuuuu… yaşasın yangeç ruh!

    Beğen

  2. Dolunay sana rüyanda babanla içindeki otoriteyi hatırlatmış sanki. Sınırı çekip geciktiriciyi yollamışsın oh! Ve kendini öne almışsın, geciktiriciyi değil kendini beslemeyi. Very nice. 🙂

    Beğen

  3. 🙂 Bu yorum kişiye göre o kadar değişir ki..Bir Yengeç’e sorarsan, sana aynı yorumu bir Kova veya Yay için yapabilir. Önemli olan şu. Her burcun, yapının, insanın içinde madalyonun her iki yüzü olduğunu da bilmek ve bunu kabul etmek. Hiç birimiz mükemmel değiliz ve bu yüzden hepimiz eşsiziz. 😉 Sevgiler..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

