Fotoroman

Bu ara iyi gelenler:

Sıcak Patililer

• Bayramda ailesiyle memleketine gidip dönüşte koşa koşa beni kapılarda karşılayan, yere yatıp karnını açan Fındık

pati atanlarını sevdiğim

• Arkadaş evinde cüssesine tezat incecik minnacık patilerini avucuma koyan, her fırsatta şılap şulup avucumun içini yalayıp arkamda kıvrık uyuyan Pingu (bu ikili Coffee’den bana son yadigarlar)

koltuktan sarkanlarını yediğim

Renkli Yapraklılar

• Baharı karşılamış, yıkanıp paklanmış, oturmaya hazırlanmış balkonumuza taşıdığım morlu yeşilli kokulu bitkilerim, yanına yeni eklenmiş hediye gelmiş nergislerim

saçlarını dağıtırsın

• Sonunda bitirebildiğim, içinde güneş olan, güneşe çalan, hem yapay zekalı hem duygu katmanlı roman: Klara ve Güneş

güneşlere sığınırsın

Vücut Açanlar

• Nefesim tıkanmadan, yüzüm kasılmadan peşpeşe, üst üste bu ayın mantrasını (iki kelime ve uzun bir tamlamayı) söyleyebilmem; meditasyonumu zihnimin derininde, kalbimin ritminde, geniş ciğerlerle tamamlamam, Mars’a doğru marşlarla marş marş/mars mars sesleri dilimde yürütmem

• İstemsiz aranın ardından pilatese dönmem, ısınmam, açılmam, acımam, tutulmam (bir ay olmuş, her yanım acıyor aman aman)

acımış, yürümüş, açılmışımdır

Tılsım Saçanlar

• İçinden Ryan Gosling geçen şeyler – Saturday Night Live, 2024 Oscarlar, Barbie, La La Land, Blade Runner 2049 (yetmez şarkılar, şarkılar, şarkılar)

here’s to Ken and Kitty and Mercury retrograde
arada Elvis tonu yakalayan var mı?

• Önümde açılmış uzanan başka renkli yeni ufukların hayalleri, rüyaları, yanyana dizilmiş elele diz dize kimi şeyler, kişiler, kuyruklar (tanıdıklarıma benzeyen, henüz tanışmadığım tüylü silüetler)

Kulak Okşayanlar

• Tesadüfi yanyana gelişlerin yerini bulduğuna, anlamı olduğuna, merkürdü retroydu nostaljiydi şimdiydi sayıklamalarına romantik tangolar

• Yeni eskilerden, eski yenilerinden geriye geriye güzellemeler, yüksek sesli, gırtlak titretmeli müzikler sesler haykırışlar

they will not force us…we shall be victorious
repeteye bağladıysak boşuna mı?

Günler aylar yıllar.

Birçok fotoğraf, bir tam yaşam.

Sonsuz fotoroman.

eşsiz değişmez tatlı kahraman

9 Replies to “Fotoroman”

  1. Matrak bir paralellik diye not düşeyim, benim pilates dersleri de istemsizce üç hafta ara vermişti, şükür geçen hafta yeniden başladık. 🙂

    Liked by 1 kişi

  2. Mantralar diye bahsedince son okuduğum kitabı tavsiye etmek isterim. Tina Turner’ın Mutluluk Sana Yakışıyor. Tina’nın bu kadar zorlu yaşamı olduğunu bilmiyordum sonrasında budizmle tanışması ve bununla yol alması ilgi çekiciydi. Ben inancı önemsiyorum, yolum bunla olmaz ama yapılanlar bir çok inançta paralel.

    Bence bir göz atmalısın!

    Liked by 1 kişi

  3. @buket Tina’yı, özellikle gençken, çok severdim. Hayatının ne zorlu olduğunu otobiyografik filmi Tina’yı seyredince öğrenmiştim. Sarsıcıydı. Her anlamda muhteşem bir kadındı. Kitabı listeme aldım, çok teşekkürler.

    Beğen

  4. Başlığı görünce “nasıl yani?” diyerek yazıya daldım:)

    Bu hafta, İncesaz’ın “Fotoroman” şarkısı üzerinde harıl harıl çalışıp kayıtlar yapmakla geçti. “Alaturka Turkish Women’s Choir Oslo” olarak sonbaharda kuzeyde birlikte bir konser vermeyi planlıyoruz. Patilerden, çiçeklerden, yıkanıp temizlenen şeylerden, Ryan Gosling’den, tutulan ve açılan yerlerimizden ve ayrıca Tina’dan bahsederken bir an kendi fotoromanımı okuyormuşum gibi hissettim:)

    Body pump’a bir süre ara vermiştim ben de, başlayınca iyi terletiyor; ama artık mutluyum çünkü sadece alnım terliyor:)

    Patilere ve kelimelere dokunmak nasıl da büyülüyor insanı…

    Sevgiyle♡

    Liked by 1 kişi

  5. @rigstula Güzel tesadüfleri seviyorum. 🙂 İncesaz, kişisel fotoromanlar, bedenle çalışmalar, yeni ekilen çiçekler, yaşanan şehirler, korolar, şarkılar.
    Oşlo’ya (s yerine ş harfini kullanmam bilinçli) geleli sekiz sene olacak. Kısa ve keyifli bir arkadaş ziyaretindeydim. Tadı hala damağımdadır. Nordik diyarların güneşsiz ve keskin soğukluktaki iklimine tezat masmavi gökyüzü, pırıl pırıl bir güneşle Ekim sonunda mini tekne turuyla kıyıları bile dolaşmıştık (günün sonunda acık donmuştuk, ayrı!)
    Koroyla konserinizde iyi şanslar. Kulağa çok hoş geliyor. Benim de annem geçen seneden beri hobi niyetine böyle bir koroyla söylüyor, hatta konser de verdiler. İlkinde hasta bakıyordum, gidemedim. İkincisine kısmet umarım. Bu da bir denklik gibi geldi bana.
    Sevgiler kuzey diyarlarına..🩵

    Liked by 1 kişi

  6. @konserve ruhlar Teşekkürler. Çok sevindim. 🙂Bazen kelimeleri toparlayamadığımda onlar kadar imdadıma anların diğer kayıtları, fotoğraflar, müzikler, filmler, kokular, başka temaslar yetişiyor. Bu da öyle bir yerden esinti.
    Seninkini de heyecanla bekleyeceğim. Lezzetli olacağına eminim. 🩵

    Beğen

Yorum bırakın