Hiçbir şey olmamış gibi davranamıyorum. Dünle bugün aynıymış gibi hayata devam edemiyorum. Yılbaşı promosyonları arasına sıkıştırılmış ölüm, lanet, taziye haberlerine peşpeşe sıralanmış selfieler, kedi köpek videoları, anın fotoğrafları gibi uyuşmuş, boş ve bön bakamıyorum. Plan program yapıp kanıksanmış haberler, bildik dedikodular, şaşırtmayan fısıltılarla vakit geçiremiyorum. Bir gün önce başladığım yazı taslaklarını tamamlayamıyorum. Okuduğum kitaplarda kaldığım yeri hatırlamıyorum. Coffee’nin gözlerinin içine bakıp beni dünden farklı görüyor mu bilemiyorum. Tepedeki güneş aynı güneş mi? Karşımdaki zakkum aynı zakkum mu? Esen rüzgar, kokan iyot, havalanan yapraklar, duyulan ezanlar, öttüren gemiler, önümde yükselen duvarlar, klavyede dolaşan parmaklarım, yudumladığım kahvenin köpüğü, yüzümü çizen tırnağım, mors alfabesi ritminde içime çekip dışarı veremediğim nefesim aynı mı? Gün aynı mı? Yer aynı mı? Ben aynı mıyım? Giden aynı, kalan aynı mı?

Aynı edemiyorum. Ayrı gidemiyorum. Sıkışıp kalıyorum. Kaldığımla deliriyorum. Konuşmak da istemiyorum, bağırıp çağırmak da. Paylaşıp kucaklaşmaya da dayanamıyorum, sessizliğe gömülüp susmaya da. Ne yapsam olmuyor, ne olsam bir şey yapmıyor. Öfke içimde birikiyor, hüzün derin ve uzun bir mateme doğru kıvamlanıyor. Bu kıvamı gönlüm sevmiyor. Seviyor sevmiyor çiçekleri artık sadece sevmiyor yaprakları barındırıyor. Sevmiyor sevmiyor sevmiyor. Yapraksız çiçek yaşamıyor. Cansız bedenler ne yapıyor? Canlı ruhlar her gün ölüyor. Ölümün kaç canlı, kaç katmanlı, kaç defalı olduğunu kimse bilmiyor. Bilmemek diye bir şey kalmıyor, bilmek yetip etmiyor. Etmiyor işte etmiyor. İçimden kelimeleri yırtıp atmak geliyor. İkiye, üçe, dörde bölüp parçalamak, lime lime edip toza buluta savuşturmak farketmiyor. Yırtılan içim oluyor. Onlarca, yüzlerce yarın teker teker patlayıp birer birer kesilirken fonda bildik plak aynı yerde takılıp duruyor.

Bırakmayacağız, vermeyeceğiz, etmeyeceğiz, gitmeyeceğiz.

Hı hı.

Yarın değilse bile bir gün..

 

Bir Cevap Yazın

