Sıkılıyorum.

Çok konuşanlardan, sadece kendini anlatanlardan, sana nasılsın diye bile sormayanlardan, sorup da cevabını dinlemeyenlerden çok sıkılıyorum.

Öfkeleniyorum.

Öfke kusmamak, sakin kalmak için sahteleşiyorum. Soğuk, uzak, akıl ve mantık insanını oynuyorum. Bıdı bıdı bıdı birşeyler geveliyorum.

Dinlemiyorum.

Kulaklarımı sessize alarak dinliyormuş gibi yapıyorum. Uğultuyla gelen birşeyler duyuyorum, bulanıklaşan görüntüler seçiyorum.

Gülümsüyorum.

Karşımdakine, kendime, sahte sahte, yumuşak yumuşak bakıyorum. Böyle bir monolog öncesi aslında beni neyin beklediğini biliyor oluyorum.

Kaçıyorum.

Mümkün olduğunca, kaçabileceğim yer kalmayana dek kaçıyorum. Kaçamıyorum.

Kucaklıyorum.

Kaçamayınca, ne olacaksa ona, teslim oluyorum. Böyle sıkılıp öfkeleneceğimi bile bile bu teslimiyetin sorumluluğunu alıyorum, yükünü alıp kendini karanlık gecelere vurmuş uzun yol yolcusu uzun araçlar gibi.

Görüyorum.

Tahammül sınırlarımın bazı bazı ne kadar ne kadar daraldığını, bazı bazı ne kadar ne kadar genişlediğini izliyorum. Genişlemiş olsa da folloş olmasını istemediğimi tekrar tekrar farkedip kendime kızıyorum. O sınırı çekmediğim ya da ben de iyiyim biliyor musun, merak ediyor musun, hayat herkese ayrı zor demediğim için düşüncelerimle duygularımı dövüyorum.

Şükrediyorum.

Yine de ve yine de, hep şükrediyorum. Sağlığa, iç huzura, sorgulamalara, dengeye, köke. Onlar olmasa bu çalkantıları, öfkeyi, huzursuzlukları, sürekli yanlış gibi görünen insani kusur ve zaafları kaldıramayacağımın gerçeğini kabullenerek teşekkür ediyorum.

Kabulleniyorum.

Hayır, yalan söylüyorum.

Kabul etmiyorum!

Kendini kabullenmek hep ve her zaman, en ve çok zor olan desem de sadece kabullenmek bile başlı başına bir meydan okuma olarak kumdan kalenin tepesinde sapasağlam duruyor, bırakmıyorum.

Dikiliyorum, kumdan kalemde.

Devir gitsin. Devir ki devran dönsün. Kabullenmek neymiş? Dostlar bilmemnede görsün.

Sıkılıyorum, anlıyor musun?

 

Bir Cevap Yazın

