Komşumuz horluyor ve ben onu kendi yatağımdan duyuyorum.

Hır hır. Hır hır.

Kafalarımız arasında koca beton duvar. Görüntü taş, içi kof.

Hır hır. Hır hır.

Coffee yerde iç geçiriyor. Titrek vikvuklarla rüyasında kimbilir hangi bayırlarda dört nala koşuyor.

Heh höh heh iyk. Heh höh heh iyk.

Ama komşu öyle mi? 

Hır hır. Hor hor. Tor tor.

Ne yapacaksın?

Adam evinde yatağında uyuyor. Sen de kendininkinde onun horultusuyla uyanıyorsun. Komşu bey, komşu bey, huu. Yan dön de burnun açılsın mı diyeceksin? Yastığı değiştir, bak her gece böyle yazık, tempurlar bildiğin gibi değil diye not mu göndereceksin? Hanımını kenara çekip sizinki çok mu çalışıyor, maşallah ne de yoruluyordur, gece horlayıp sizi uyutuyor mudur diye alttan mesaj mı vereceksin? Yani bu müteahhitler de malzemeden ne çalıyorlar di mi efendim diye alttan girip üstten mi çıkacaksın, ne yapacaksın?

Yine de şükrediyorum. Önceki evimizde gecenin çeşitli saatlerinde apartmanı, otoparkı çığlıklarıyla inleten komşudan mütevellit çarpıntıyla uyanarak yatağımdan fırladığımı hatırlıyorum. Malum yatak odası münasebetleri.

E ne yapacaksın?

Kapıcıyla haber mi yollatacaksın? Kardeş çok ses geliyor, Allah sağlığınızı libidonuzu artırsın da saatleri biraz sınırlasak mı diyeceksin? Kalorifer borularına mı vuracaksın? Rastladığında kötü kötü bakıp cıkcıklayacak mısın? Arabasının sileceğini kaldırıp ucuna beyaz kağıt mı takacaksın, ne yapacaksın?

Hor hor horrr. Tor tor torrr.

Hop ritim değişti, üç ikiye terfi ettik. Coffee ise pısladı. Biraz sesini yükseltir, adımlarını hızlandırır, belki uykusunda kalkıp duvara birkaç pati koyar, kuyruk vurur, ses yapar diye ümitlendiysem de nafile. Edepli edepli uyuyor.

Neymiş efendim? Bir köpeğin doğasını bozmayacaksın. Fazla eğitmeyeceksin. İnsan haline getirmeyeceksin. Uykusunda havlasa, ulusa arada gecenin ayazında fena mı olurdu? Bak bütün apartman ne eğlenir ne eğlenirdik şimdi.

Yok, nefesi bile duyulmuyor. Nerede komşu, nerede Coffee.

Ben Coffee gibi uluyabilir miyim?

Avuvuvuuuu.

Pef. Hiç gerçekçi değil. Kadın sesli köpek. Hem Coffee erkek.

O ne?

Komşu yan mı döndü?

Şştt. Nefes almayın, sakın nefes almayın.

Veeee,

Sus-tu.

Tıp.

İşte örnek vatandaş Coffee. Aferin oğlum. Ön teker nereye, arka teker oraya. Ne demişler? Ağaç yaşken eğilir.

İşte onu diyorum. Köpekleri eğiteceksin diyorum. İnsanla yaşamasını öğreteceksin diyorum. Yeri gelince insana insandan daha çok örnek olmasını sağlayacaksın diyorum.

Ne yapacaksın diyorum.

2 thoughts

  1. Kofi’ye selam, öperim.. Hayat böyle hayatım. Fırtınayla savaşım sürüpduru. En son Zuzu’yu yorganın altına aldım. Her gün pencerelerin altına yaydığım havluları sıkıyorum. Ve fakat her sabah güneşle uyanıyorum

    Beğen

Bir Cevap Yazın

