Oyun

Sıkıntılıyım.

Ekran başına oturalı saatler oldu. Başladığım her yazıyı yeraltına gönderdim. Enter enter enter.

Görevdeyim.

Bulutlar dağılsın, kelimeler karından beyne çıksın diye bekliyorum. Yazacak çok şey var. Hiçbir şey yok.

Yok!

Geleni itiyorum, gideni çekiyorum. Nasıl da sıkıcıyım. Satürn gibi kuru ve soğuk.

Anın haritasını açıp bakıyorum. Hah. Satürn ve Güneş kavuşmuş, Merkür’e yetişme derdinde, çok iyi anlaşırlarmış gibi aç kapıyı bezirganbaşı oynamaktalar. Şuur tıkanmış. Ego bastırılmış. Ortalık meli malılarla dolup taşmış.

‘Sahne görevi’.

İyi ya. ‘Başarmak’ için kolları sıva. Çık yola, tırman dağa. Zirve basamakların sonunda.

Mümkünlük ve yokluk. Mümkün-süz.

Yandan çarpan nemli esinti, üste inen puslu çökelti zirveyi sisler, Neptün naniği çekerken sen misin zirve, hedef, ‘ya-za-ca-ğım-u-len’ diyen? Sıkıcılığa bir çimdik argo üstü kaos serpelim. Skandal!

Okuyucu yazım işinde büyük bir rol oynar ve kendilerine kesinlikle bir sahne verilmelidir.

İyi Yazmak Üzerine, William Zinsser, s. 104

İşte okuyucu. Burada sen devreye giriyorsun. Sahne senin, oyun senin. Hangi rolü oynamak istiyorsun?

Çoktan seçmeli anket mi öneriyorsun? Kanma bu Yunan, Rus oyunlarına, yazıcının manipülasyonuna geliyorsun.

Ne diyorsun?

Sesin gelmiyor, duyamıyorum.

Vazgeçtim, sahneyi sana bırakıyorum -kaç Neptün kaç.

Döndüğümde ele alacak bir konu olsun, çok rica ediyorum -höt Satürn höt.

Sen görevi ver, ben nasılsa kafamı eseni yapacağım, biliyorum -çak Uranüs çak.

Hele bir verme.. -diren Plüton diren.

 

Bir Cevap Yazın

