Bazen kendimizi ilgilenmemiz gereken konunun tam öteki tarafında buluruz. Çalışmak mı lazımdır? Yaymalardayızdır. Ayrılmak mı gereklidir? Birleşme derdindeyizdir. Gerçekçilik zamanı mıdır? Hayallerdeyizdir.

Bu bazen bir kaçıştır, belki bir sığınmadır ya da bir özlemdir. Bazen de konuya tam zıt yönden bakıp debelenmek için geçerli sebep verir.

İki gün önce Güneş’in Aslan’dan çıkıp Başak’a girmesiyle yazın bitişe geçtiği, sonbahara doğru yavaştan adım atıldığı, şehre dönme vaktinin olduğu, çalışma, analiz, tasnif, düzen zamanının gelip çattığı mevsimsel döngü bir kez daha çalıştı. İşte tam da orda bana bir hüzün çöktü.

Ne? Analiz, tasnif, çalışma mı dediniz? Yok yok yok, ben daha kitaplar okuyacağım, tatil yapacağım, hayal kuracağım, şehir mehir hikaye, ona uzaktan uzaktan göz kırpacağım.

Toprak elementi Başak döneminin başlamasıyla tam ters taraftaki suya, Balık’a sığınmaktı derdim. Baktım olmuyor, bu su ihtiyacını gerçekten su yanına giderek, suda olarak, suya bakarak yatıştırdım. Aslan’dan Başak’a geçişi şehir dışında, deniz kıyısında, iyotlu suda yaşadım. Sudan kıyıya, karaya, kuma, ağaca, dağa, toprağa tekrar baktım.

Bugün, 25 Ağustos 2014 Pazartesi saat 17.13’te gerçekleşecek Başak’taki Yeniay’a doğru adım adım ilerlerken hayatımda analiz edilip elenecekler, iyileştirilip faydalı hale getirilecekler, düzeni koruyarak rutin içinde devam ettirileceklerden ziyade büyük bir maneviyat beklentisinde olduğumu, kabullenmeyi, dahil olmayı, benden öte bir düzenin bana getireceğini beklemeyi seçtiğimi farkettim.

Eleyip temizleyemem, çalışıp iyileştiremem, daha büyük birşey beni bekliyor, beni adeta içine alıyor.

Türkçesi:

Analiz etmiyorum, iyileştirmeye çalışmıyorum, işe yaramayanları ayıklamıyorum, sorumluluk almak istemiyorum, mücadeleye soyunmuyorum, birinin gelip beni kurtarmasını bekliyorum. Kaçıyorum, evet, kaçıyorum.

Başak’taki Yeniay başlangıç yapmak üzere gündemimize işte böylesi konuları getiriyor.

Şimdi hasat zamanı. İlkbahardan bugüne dek sırasıyla başlattığımız, sahip çıktığımız, öğrendiğimiz, temellendirdiğimiz, sahnelediğimiz her ne varsa onu iyileştirmek, mükemmelleştirmek, mükemmelleştiremiyorsak elemek, bunun için çalışmak, hizmet etmek, hizmet almak, düzenin doğal akışını sağlamak ve onu korumak için tohum atma vakti.

Tohum böylesine mükemmeliyetçi, pratik, zanaatkar, öte yandan kuralcı, koşulcu, tutucu bir tema barındırırken, bütün bu düzenlilik, gereklilik, analitiklik, düşünsel zihinsellik karşısında kabullenici, bütünleyici, kucaklayıcı, anlayışlı da olabilir miyiz? Zihnimizin rasyonel dehlizlerinde düşünceden düşünceye, detaydan detaya sıçrarken derinlerimizde yatan gömülü yaramızı farkedip hatırlayabilir, onu kabullenebilir, böylece şifalanabilir, şifa verebilir miyiz? Hayatın anlamını bu dönemde aşk ve sevgi içinde bulabilir miyiz? Bunu karşımızdakine de kendimize de, başkasından alkış, övgü, takdir beklemeden, sadece istediğimiz için verebilir miyiz? Verdiğimiz cesaret ve dayanıklılık sınavlarının, savaşma korkumuzun, otoriteye karşı verdiğimiz mücadelenin üstesinden aşk, sevgi, denge ve barışla gelebilir miyiz? Dönüşüme yönelik bir adım daha atabilir, yüzeyden derinlere inebilir miyiz? Böyle bir başlangıç yaptığımızda bireysel ifademizin özgürce kendini ortaya koyacağına inanabilir miyiz?

Su kenarından toprak üstüne, tatilden şehre. Benim Başak’taki Yeniay tohumum an itibarıyla şu yazıyla, bu analizle, bu hislerle anlamlanıyor. Umarım bu yazıdan size özel bir ilham da kendinizinkini bulmak için ışık yakıyor.

Yeniay’ın dilediğiniz faydaları size getirmesi, şifalı bir şekilde sizi bütünlemesi dileğiyle..

Günbatımı

2 thoughts

  1. kendi adıma kucaklayıcı anlayışlı ve kabullenici oluyorum zaten bir süredir. ben bu dönem çözümleri aşkta ve sevgide buldum. yaralar sarıldı, iyileştim, ayağa kalktım tekrar koşmaya başladım. hatta şimdi sevgili Başak’ın itici gücüyle yine bir atağa kalktım. ben bu yeni aya pek bir hazır bakakaldım!! 🙂

    Beğen

Bir Cevap Yazın

