Birşeyi istemeyip tam da o olma hali nedir bilir misiniz?

Misal uçmak isteyip iyice köklenme hali.

Yola çıkmak isteyip iyice sabitlenme hali.

Herşeyi dökmek isteyip iyice sessizliğe bürünme hali.

İyice.

Hallerden hal beğeniniz.

Yogada insanın bedeniyle olan ilişkisi, ona verdiği tepkiler hayata da nasıl tepki verdiğinin, onu nasıl algıladığının, yaşadığının aksi deniyor.

Bugün hiçbir pozda rahat edemedim, sabit kalamadım. Kıpır kıpır kıpır kıpır. Bırakamama, yerleşememe, yumuşayamama tavan yaptı. İçimdeki huzursuzluk her bir poza girip sabitlenmeye çalıştığımda çığlık attı.

Ciyaaaak! Çıkar beni burdan!

Çıkmadım tabii. (Israr? İnat? Hah selam. Hoş geldin sevgili sabit Mars) İçimizden geçenlerin gelip geçmesine izin vermek, onlara seyirci kalmak, bütün o hoşnutluk ve hoşnutsuzluk halleriyle birlikte yaşayabilmek, durabilmek.

Durmak mı dediniz?

Biiiiizzz, durmasını da biliriiiiizzzz.

Sen misin?

Yarı tropik iklim kuşağına yavaştan adım atan memleketin tufan arsızı olmaya yüz tuttuğu şu günlerde benim de içimde meteorolojiyle paralel bir girdap dönüyor. Dönüyor da dönüyor, dönüyor da dönüyor. Bedenim duruyor, içim dönüyor.

O girdap bugün derste tufana döndü. Sulu sepken, içine ne aldıysa kaldıran, bütün o molozları, hafriyatı, alüvyonları, kökleri, çamuru taşıyıp kavuran, göğsümden boğazıma, dudaklarımdan gözlerime çıkaran bir fırtınaya.

Boğulmak dediğin bu mu?

Geçmişteydim. Nerde ne zaman neydi unuttum. Hatırladığım birtakım yaşanmışlıkların yeniden ortasındaydım. Okul, iş, arkadaş, aile.

İnsan şimdiyi ve sonrayı bilemeyince, ruhu durduğu yerde duramayınca güvenliği geçmişte mi bulur? Aşina yerler, sığınılacak limanlar, güvenlikli alanlar. Hayal, özlem, aldatma, yalan. Bitti o zamanlar çoktan. Kaç kaçabilirsen şimdiden.

Kaçmak yok, yola devam.

Aslan’da ve Akrep’te yığılan gezegenlerle iki yanım sabit. Başak’taki Merkür’le zihnim isterik. Evet evet, bildiğin isterik. Bilmeye, analize, ataleti geçmeye, tufanları girdapları fırtınaları faydaya çevirmeye, bitmek tükenmek bilmeyen gözlem, tasnif, kategori, detay, ıvır zıvır kıvırı devşirmeye.

Bıdıbıdıbıdıbıdı.

Çok dedim yine.

Susma vakti.

Üç iki bir.

Tıp.

Gölge

2 thoughts

Bir Cevap Yazın

