İkizler döneminin etkilerini hissetmeye başladınız mı? Bilgi akışı, gelen giden haberler, iletişim ve sosyalleşmede artış, yakın mesafe seyahatler, hızlanan ticaret, satış, alışveriş, bir önceki aya göre daha çok konuşma, daha dışa dönük olma, daha hızlı hareket etme, daha fazla merak, daha çok dedikodu..

Güneş İkizler burcuna 21 Mayıs 2014’te geçtiğinden beri bu konular gündemimizde. İkizler’in yöneticisi Merkür de İkizler’de son demlerini tamamlarken özellikle iletişim, sosyallik, her türlü bilgi akışının oldukça hareketlendiğini, hatta bizleri de düşünce hızında hareket etmeye ittiğini deneyimliyor olabiliriz.

Alışveriş ve ticari boyutta kendi adıma bir çalışma masası almaya karar verdim. Aylardır aklımdaki modeli yerinde gidip beğendim, sipariş ettim. Kişisel eğitim ve öğrenimime ciddiyetli bir katkı, kendimi yeniden düzenleme zamanında seans odama el atma ihtiyacı bu dönemde birleşti. Yapılacaklar listesine bir tik atıldı, hafiflendi.

Masa işi bitince baktım öğlen olmuş, kendi başıma yemek yemeye karar verdim. Lokasyon paylaşımı yaptım. Hop, ajans günlerinden biri ben de burdayım dedim. Bingo! Şebeke çalıştı. Buluşuverdik spontane. O kahve içip kalktı, toplantıya gitti, ben masa değiştirip yemek sipariş ettim. Hop, ajanstan bir başkası önümden geçti aa sen ne yapıyorsun burda diye. Gel otur, birşeyler iç dedim. Araya giren zamanı kapadık, konuştuk, anlattık, karşılıklı güncellendik. Yan masada yine ajanstan, eskilerden birini daha gördük. A a aaa diyerek sarıldık, öpüştük, koklaştık. Ayaküstü sohbet ettik. Sonra toplantıya giden arkadaşım döndü, masayı üçledik, muhabbete devam ettik. Arkasından ikinci gelen arkadaş hadi benim toplantım geldi dedi kalktı, biz yine iki kişi kaldık. Bir iki saat daha a öyle mi böyle mi, o da ordan mı, bu da tanıdık mı, şuna ne olmuştu cümleleriyle geçirdik vakti anlamadan.

Akıp giden insanlar, rastlantılar, bilgi köprüleri, ilişkiler, iletişim şebekesine dair bir sarmal oluştu mu gözünüzde? Buyrun size İkizler, buyrun size yöneticisi Merkür.

Yarın akşam, 28 Mayıs 2014 Türkiye saatiyle 21.40’ta Yeniay oluşacak İkizler’de. Açıp baktım gündemde neler neler var diye. Pek bir dağınık buldum Yeniay haritasını. Bunu da İkizler’in aynı anda birçok şeyi yapmak istemesine, olumlu anlamda ‘multi-tasking’ yeteneğine, olumsuz anlamda çok şey bilip ortalığı gerekli gereksiz bilgiyle dağıtmasına verdim. Madalyonun hep diğer tarafını gören, bu haliyle ikiliklerin, ikilemlerin arketipi, hem değişkenlik hem huzursuzluk timsali İkizler’i Yeniay haritasında cıva gibi vızır vızır ordan oraya akarken hayal ettim.

İkizler’deki Yeniay’la nasıl bir başlangıç yapma dönemindeyiz?

Tam da yukarıda tarif ettiğim gibi. Öğrenmek, öğretmek, bilgi edinmek, bilgi dağıtmak, sosyalleşmek, şebekemizi çalıştırmak ve bütün bunları mantığın rasyonel akışıyla, düşüncelerle, iletişimle işleterek tohum atabiliriz. Haritamızda İkizler hangi evi yönetiyorsa, Yeniay kişisel olarak her birimiz için o alanda bu temalara dair bir başlangıca işaret edecek demektir. Kimisi için kimlik, kimisi için ilişkiler, kimisi için aile, kimisi için kariyer ve projeler.

Yeniay tohumunu hevesle, cesaretle atmamıza yardımcı olacak Mars da devrede. 2,5 ay Terazi’deki retro hareketiyle ilişkiler içinde öfkemizi ifade edemediysek, cesaretle karşı taraftan isteyemediysek, hevesimizi ortaya koyamadıysak artık dış dünyada bunları gösterebiliriz. Yeter ki öfke, istek, heves ve cesaret ifadesi bu dönem karşımızdakini kaale alarak, eşit ilişkide kalarak mümkün olsun.

Yeniay’ın yanında iki gezegen de burç değiştiriyorlar hemen önümüzdeki günlerde. Venüs yöneticisi olduğu Boğa burcuna geçiyor. Böylece gündüz yıldızı parıl parıl parladığı konuma ilerleyerek aşk, ilişki, barış, huzur, keyif, haz konularında rahatlayacağı bir konuma yerleşiyor. Eş zamanlı Merkür de İkizler’den çıkıp duyguların timsali Yengeç burcuna geçiyor. Önümüzdeki dönem duyguların, sezgilerin dili olma rolünü üstlenirken senenin ikinci retrosuna doğru hazırlık yapıyor. 8 Haziran’da, az ötede.

Geçen sene bu aralar bütün bu sosyallik, iletişim, şebeke, insanlar arası bilgi akışı sürprizli bir şekilde kitlesel bir harekete dönüşmüş ve Gezi dönemini yaşamıştık. Bilginin nasıl yayıldığını, öte yandan bilgi kirliliğinin de ne olduğunu aynı dönemde gözümüz, kulağımız, aklımız, sezgilerimiz ve tüm bedenimizle deneyimlemiştik. Hepsi İkizler dönemindeydi. Tüm artıları ve eksileriyle.

Bu sene önümüzdeki Yeniay’ın hepimiz için ‘istediğimiz gibi’ bilgi, eğitim, öğretim, iletişime ulaşmamızı sağlaması, böylesi ilişkilere adım atmamız için içimizdeki cesareti ortaya çıkarması, tüm bunları diplomasi ve stratejiyle ilişkiler içinde mesafemizi koruyarak yapabilmemize yardımcı olması dileğiyle..

Bir Cevap Yazın

