Dün bir grup yazışmasında sordular.

Bu hafta Balık dönemi başlıyormuş. Ne diyorsun?

Vay be dedim. Bir aylık Kova dönemi bitti. Peki yedim mi?

Kırk yaş telaşı, kutlanması, korkutması, seyahat heyecanı, dönüş toparlanması, seans çalışması, dinlenmesi, kalkması, üşütmesi, ısınması derken dönemin sonuna gelmişiz.

Kova döneminde ne yaptım?

İnsanlık üstüne düşündüm mü? Gerçekliğe odaklandım mı? Eşitliği sorguladım mı? Kendim eşit olabildim mi? Geleceğin bilgisini günümüze taşıdım mı? Eski yapıları yıkıp yenisini getirmeye kalktım mı? Otoriteye karşı çıktım mı? Anarşistliğe kaçtım mı? Onu bunu beğenmemezlik ettim mi? Her önüme gelene burnumu kıvırdım mı? Sabitfikirliliğe kapıldım mı? Her fikri masaya davet ettim mi? Sırf farklı olmak adına aykırılığa kaçtım mı? Grup aktivitelerinde bulundum mu? Bireyliğimi ifade ettim mi? Ani ilhamlar aldım mı? Bunları paylaştım mı? Paylaşıp başkalarının da çarpılmasına sebep oldum mu? Dokuz köyden kovuldum mu? Dokuz köylü oldum mu? Dışlandım mı? Dışladım mı? Özgürleştim mi? Özgürleştirdim mi? Toplumu daha iyi bir yer haline getirmek için çabaladım mı? Topluma uyumlandım mı? Sadece ve sadece kendim gibi oldum mu? Neysem o olduğumu ortaya koydum mu?

Cevaplar sorularda gizli.

Bugün Kova’nın hiçbirşeyi beğenmeyen yanıyla bizzat karşılaştım örneğin. Bir blogda, bir kitapta, benimle benzer paylaşımlarda bulunan bazı yazılarda idealize ettiğim, beğenmediğim, sıradan görüp burun kıvırdığım kendimle karşılaştım. İki buçuk senedir devam eden yazılarımın, paylaşımlarımın birden buhar olup anlamının çözüldüğü, ne var canım herkes bunu yapıyor seninki mi özel dediğim, sıradanlık endişesiyle titrediğim birkaç saat geçirdim. Madem bugün Kova’ya dair kategorik bir yazıya giriyorum, buyrun, içinden cımbızla işte bu özelliğini seçiyorum.

Kova’nın sıradan olma endişesini.

Yok muydu bende bu daha önce, şimdi mi farkettim birdenbire?

Olmaz mı?

Kendimi bildim bileli her zaman o endişe içimde.

Bunu meslek seçimimden evlenme eşiğine gelmeye, çocuk ve aile sahibi olmakla çift olup genç kalmak arasında gidip gelirkenki ikilemlerime, işi bırakmakla bırakmamak arasındaki o ince çizgiye veya çok daha basitinden yaşadığım yerden çıktığım seyahate, sürdüğüm ojeden okuduğum kitaba kadar vardırabilirim yeri gelirse.

Bunların hepsini astrolojinin hayatıma girmesiyle anlamlandırabildim. Astroloji bir kaide oldu, herşeyi sınırları belli bir çerçeveye oturttu.

Misal o sıradan kalıbına düşmemek adına bir Kova’nın kendini içine sokabildiği absürt ötesi durumları, zorlamaları, aykırılıkları gördüm. Sırf farklı olmak, sıradanlaşmamak adına yaptıklarını. Veya tam tersi sıradışı, aykırı kaçarım, dışlanırım diye geri basıp uyumlandığı, sesini çıkarmadığı, önüne gelen her grubun adamı olduğu durumları.

Halbuki farketmesi gereken şuydu. Aslında o sadece ‘kendisi’ olduğunda zaten sıradışı. Onun sıradışılığı aslında herkesle eşit, toplumun, insanlığın bir parçası, takım adamı olmasında saklı. Sıradışı = Sıradan. Bu nasıl bir formül? İki kere iki beş gibi olmasın sakın? Yok yok. (Satürn ve Uranüs ile) İki yöneticili Kova’nın çelişkisi bu. Hem kurallara uyumlanmak, grup adamı olmak, eşitlenmek, hem de varolan düzene karşı gelip yenisini getirmek, bireyselliğini ifade etmek, özgürleşmek.

Sıradışılıkla sıradanlık arasında gidip gelen o ince çizgi.

Bahsettiğim konular hepimizin gündemindeydi. Siz Kova dönemini nasıl geçirdiniz?

19 Şubat itibariyle Balık zamanına girerken teslimiyete, kabullenişe, evrensel bütünlüğe, hayallere, empatiye dair konular gündemimizde olacak. Mantık değil, duygular konuşacak. Hava zamanından su zamanına geçiş. Balık’taki Yeniay bu alanlarda başlangıç yapmak için fırsatları önümüze koyacak.

Kova zamanı müziklere ara vermişim. Artık zamanı gelmiş. Balık dönemiyle kendimizi müziğe bırakalım, kalbimizi ruhsal beslenmeye açalım.

Afiyetle..

Bir Cevap Yazın

