Geçen gün gittiğim restoranın altında bir ayazma olduğunu yeni keşfettim. Benim ayıbım. Malum, karşının taksisiyim. Üç beş kuruşu kutuya sıkıştırdık, elimize mumları aldık. Oldukça hazırlıksız yakalandım. Ne dileyeceğim bilemedim. İçimden gelenler için iki mum yaktım, kuma diktim.

Ayazma ne demek biliyor musunuz? Aya kutsal, ma su anlamında. ‘Kutsal su’ mekanları. Bir şekilde şifalı olduğuna inanılan tatlı su kaynaklarına ayazma deniyor.

Hani bazı sorular vardır, ‘bana hemen düşünmeden kırmızı deyince aklından ilk geçeni söyle!’ diye adamı köşeye sıkıştırır. Çoğunluk tepkisel olarak havuç, armut gibi anlamsız, ama aynı yerde birleşen kelimeleri saçar ortaya. Ayazma da bana öyle bir mesaj vermiş, bu yazıyı dökerken farkettim.

Miladi takvime göre bir yılı daha geride bırakır, astroloji takvimine göre kış dönemine yeni yeni girerken ben işte bunu diledim yeni yıl döngüsünden, yeni mevsimden, bir sonraki Yeniay’dan.

Şifa.

Şifalı bir yıl olsun 2014.

Önce fiziksel şifa.

Bedenimiz, nefesimiz, kanımız, sıvılarımız, saçımız, tırnağımız, kalbimiz, ciğerlerimiz, midemiz, bağırsaklarımız, böbreklerimiz, sindirim sistemimiz, cinsel organlarımız, dış uzuvlarımız iyi beslensin, yeterince hareket etsin, gerektiğince dinlensin, çalışsın, işlesin. Fiziksel sınırlarımız şifalansın, şifa dağıtsın.

Duygusal şifa.

Duygularımız, ihtiyaçlarımız, mutluluğumuz, mutsuzluğumuz, huzurumuz, huzursuzluğumuz, acımız, tatlımız, ekşimiz, tepkilerimiz, tepkiselliğimiz, öznelliğimiz kendini ifade etsin, birbirini dengelesin, hepsinin aynı pakedin ayrılmaz parçaları olduğunu bize göstersin. Duygusal sınırsızlığımız şifalansın, şifa dağıtsın.

Ruhsal şifa.

Ruhumuz, yaratıcılığımız, aşkımız, özlemlerimiz, hayalgücümüz, cesaretimiz, hevesimiz, öfkemiz, mücadeleciliğimiz, rekabetçiliğimiz, patavatsızlığımız, kahramanlığımız ortaya çıksın, sahne alsın, oku uzaklara taşısın. Ruhsal oyunculuğumuz şifalansın, şifa dağıtsın.

Zihinsel şifa.

Aklımız, fikrimiz, ifademiz, iletişimimiz, sözcüklerimiz, sesimiz, mantığımız, nesnelliğimiz, bireyliğimiz, bağımsızlığımız, sıradışılığımız bize sürprizler yapsın, zihnimizi uyandırsın, ilham flaşlarını yaksın, düşünsün, düşündürsün, konuşsun, konuştursun, sussun, susturmasın, dinlesin, dinleyebilsin, mesafeyi koyabilsin, alan yaratabilsin. Zihinsel sıradışılığımız şifalansın, şifa dağıtsın.

Bugün bir seneyi kapatırken bir ayı da kapatıyoruz. Hem Aralık ayı bitiyor, hem de bir önceki Yeniay döngüsü kapanıyor. Balsamic Ay bugün. Yarın, 1 Ocak 2014’te saat 13.15’te Oğlak’ta Yeniay var. Yeni başlangıçlar, dilekler, niyetler için yılın ilk gününde biçilmiş kaftan. Güçlü bir Yeniay bu. Dönüşüm temasını içinde bulunduruyor. Oğlak’la birlikte geleceğe yönelik somut adımlar atmak, yapılanmak üzere hedefe başarmayı koyan bir tohum niteliği taşıyor. Böylesi güçlü bir dönüşüm temasının şifacı bir tarafı olduğunu da söyleyebiliriz. Dönüşüm, köklü değişim demek. İşe yaramayan, ölü yapıların yerini yenisine bırakacağı, bunun için zorlu birtakım evrelerden geçileceği bir yenilenme süreci.

Önümüzdeki sene bu tema daha bize neler neler getirecek göreceğiz. Hayat döngülerden ibaret. Her karanlığın arkası aydınlık, her zorluğun arkası bir öğrenmişlik, olgunlaşmışlık.

Böylesi bir Yeniay’la başlayan yeni yılda Neptün’ün şifacılığı, Uranüs’ün sıradışı uyandırıcılığı, Plüto’nun köklü dönüştürücülüğü, Jüpiter’in şans dağıtıcılığı, Satürn’ün büyüten öğretmenliği bizimle olsun. Güneş, Ay, Mars, Merkür, Venüs zevk-ü sefa içinde etrafımızda pır dönsün.

Bizim evdeki tüylü şifacıdan hepinize selam olsun! Mutlu yıllar!

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

9 thoughts

  1. Koço mu?Benim de bir mumum vardı orda.Canikom sana da mutlu sağlıklı,herşeyin gönlündeki gibi olacağı mutlu bir yıl ve yıllar diliyor seni öpüyorum sevgili yeğen..

    Beğen

  2. Aaa gittim Koço’ya ve ayazmadan haberim yok! Şart oldu gitmek.

    ŞİFA. Güzel dilek.Kocaman bir amin. Bu arada evdeki tüylü şifacıya bayıldım. Şapka nasıl yakışmış

    Beğen

  3. Yaa. Ben de ne zamandır hem de üst üste gidiyorum, bilmiyordum. Meğer bir Modalıyla gitmeliymiş. 😉
    Çok teşekkürler. Sevgiler..

    Beğen

  4. 2014 ve bu yeni ay bende hem bir önceki yıldan hem de daha önceki yeni aylardan farklı şeyler kıpırdattı, düşündürttü. ben 2014 den umutluyum. fikirlerim yeşerdi duygularım harekete geçti, aklım çalışmaya hatta fazla çalışmaya başladı. yani dönüşüm başladı artık kimse durduramaz! 2013 ohh be iyi ki bittin. neyse ki dönüşümü başlattın da gittin yoksa seni hiç güzel anmayacaktım son dakika da yırttın! 😉

    Beğen

  5. Oh ne güzel. Senin için sevindim. Ben de hem ayazma dileğimde hem de bugünkü Yeniay’da belki uzun zamandır ilk defa iç sesimin konuşup bana birşeyler söylediğine şahit oldum. O yüzden ben de bu yıldan, kendimden umutluyum. 🙂

    Beğen

  6. Geri bildirim: Ocak « MINDMILLS

Bir Cevap Yazın

