Jüpiter geçtiğimiz yaz Yengeç burcunda ilerlemeye başladı. Seyrini bir sene boyunca sürdürecek. Bu gezegenin işlevi dokunduğu yeri büyütmesidir. İyi anlamda fırsatları, bolluğu getirirken gölgesinde durumu abartma, balon gibi şişirme riskini taşır.

Yengeç burcu Jüpiter’in kendini olumlu ifade ettiği bir burçtur. Yengeç’le gelen besleyici, kollayıcı, şefkatli mizacın 2013 yazından 2014 yazına büyüyerek kendini ifade edeceği alanlara işaret eder. Yengeç demek annelik etmek demek. Dünyevi hayatta bizzat çocuklara annelik etmek de, ele aldığın bir projeye anne şefkati ve besleyiciliğiyle yaklaşmak da. Etrafınızda yazdan beri hamile kalanların, doğum yapanların, anneliğe doğru adım atanların sayısında rastlantısal bir artış var mı? İşte size güzel bir sebep.

Bu sabah 06.00’da kalktık. Kar kış kıyamet demeden doğru hastanenin yolunu tuttuk. Bey tarafında aileye ikinci yeğen, ilk erkek torun aramıza katılmak üzere dokuz aydır görümcemin karnında beslenip büyümekteydi. Sürpriz yaptı, beklediğimizden erken fırladı ortaya. Bir hastaneye varamadan doğduğunun haberi geldi. Bir baktım Ay Koç’ta, hem de Uranüs’le tam açı kavuşumdaydı. Oğlan sürprizli mizacını şimdiden gösteriverdi.

Geçtiğimiz haftasonuysa bir seminerde ne zamandır görmediğim bir arkadaşıma rastladım. Ne var ne yok deyince o da başını karnına doğru eğip işte böyle deyiverdi. Ah dedim, sen de Yengeç’sin. Allah tamamına erdirsin, çok sevindim.

Jüpiter Yengeç’te olunca bunun illa hamilelik, doğum ve annelik temasıyla sonuçlanması elzem değil tabii ki. Bu besleyici, büyüten, kol kanat geren mizacın anlamlanacağı, büyüyeceği yerleşimin haritada nerde bulunduğuyla alakalı. Mesela 4. ev aile ve kökler evidir, hane sayısında artışı ifade edebilir ya da 5. ev çocuk evidir, burada da anlamlanabilir. Bunlar dışındaki evlerde bambaşka konulardan bahsediyor olabiliriz.

Ben de dönüp kendi haritama baktım. Önümüzdeki sene doğum günüm itibarıyla (her seneki doğum günü haritamız o sene hangi konuların gündemimizde olacağına işaret eder) yazma, iletişim, öğrenim konularının beslenerek büyüyeceğini gördüm. Bir yandan da bu anlamda beni besleyip büyütecek eğitim öğrenim seyahatlerinin olabileceğini. (Evet, öğrenmek için seyahat etmeyi özledim). Doğum günüme daha bir aydan fazla var, ama bir baktım, hop kapıda yeni bir yazı projesi. Geçtiğimiz Mayıs ayında yazdığım Kelt Astrolojisi yazısı üstüne şimdi de kristaller (değerli ve yarı değerli taşlar) üzerine bir yazı talebi geldi. Tüğrki, duuz puen!

Kolları sıvayıp yazımı hazırladım, teslim ettim. Bu arada kısa yazılarımı basılmış halleriyle buraya koysam mı diye geçirdim. Diğer yandan yazmanın benim için anlamlandığı bu mecraya biraz annelik yaptım. Kategori ve etiket düzenlemesi, yeni bir sayfa girilmesi, böyle mi kalsa yoksa biraz daha site mantığına mı dönse sorgulaması..

Düşünürken düşünürken acıktım. Besle beni besle beni diye guruldadı karnım. Yanısıra Coffee gelip yemek saati, hadi hadi turunu attı. Mazallah, doğum vesilesiyle ziyaretteki Gandalf önden nasiplenir, bizimki arkada kalır diye bütün kapıları tuttu, mama kabını göz hapsine alıp önüme yattı. Yengeç’teki Jüpiter’le gani gani besleme ve beslenme zamanı geldi çattı.

Kalkma vakti.

…..

Oğlanları besledim, karnımı doyurdum, döndüm. Bir iki satır daha ekleyivereceğim.

Jüpiter Yengeç’te başka neleri getirir?

Misal evlenmeyi, birleşmeyi.

Kilo almayı, yemeye abanmayı. Yükseleni Yengeç olanlar dikkat!

Sanatsal bir ifadeyi büyütmeyi.

Kendini yeniden doğurmayı.

Ebeveynlik etme veya kendisine ebeveynlik edilme ihtiyacını abartmayı.

Duygusal çalkantıların, hassasiyetlerin, gelgitlerin artmasını.

Şifacılık, hemşirelik, ebelik mesleklerinin ön planda olmasını.

Vatan sevgisi ve milliyetçiliğin yükselmesini, fanatizme yatkın hale gelmesini.

Büyüyüp gelişecek fırsatları, şansı, bolluk ve bereketi, müşterileri, primleri.

Bireysel seviyede Yengeçler ve su burçları (Balık ve Akrep), yükseleni ve Ay’ı bu burçlarda olanlar bu birleşimden kolaylıkla faydalanabilirler. Etkinin ne yönde olacağı kişiye bağlı tabii.

Ülkeler seviyesinde ise bakalım kendisi Akrep, yükseleni Yengeç olan Türkiye bu yücelen kombinasyondan nasıl nasiplenecek? Yazın Jüpiter Aslan’a geçince bakmak için kendime not.

3 thoughts

  1. bütün aşık olduğum adamlar Yangeç’ti.. yan yan yürürler… pek bi domestirler…. eline sağlık nes bacı

    Beğen

Bir Cevap Yazın

