Arkası Yarın

Haftasonu yoğun geçti. Ameliyat, hastane, telefon-mesaj trafikleri, evde misafir, az uyku, çok uyanıklık.

Önemli bir badire atlatıldı. Çok şükür. Sağlıkla ilgili vurgu her koldan kendini belli ederken ilişkiler de her manada devredeydi. Dengeli ilişki, ayarsız ilişki, samimi ilişki, sahte ilişki, akıllı ilişki, uygunsuz ilişki. İlişkililik, ilişkisizlik, çok ilişkililik, hiç ilişkililik..

En son delirmek noktasında bırakmıştım. Baktım, hayat hala aynı noktada duruyor. Biz kendi deliliğimize sahip çıkmadıkça bunu gösterecek deliler, uygunsuzlar hortlamaya devam ediyor. Deli üstüne deli gelince insan hiddetleniyor.

Hah, geldik mi Plüto’ya?

Hiddet mi demiştiniz? Öfke olmasın?

O kükreyen karanlık öfke möfke olamaz kardeşim. Hiddet bu, en derinlerden hönküren hiddet!

Hıı. N’apalım peki?

Açıp Plüto’yu tekrar okuyalım, hatırlayalım.

Plüto derken Uranüs, derken Neptün, derken derken bütün bu kollektif nesil gezegenlerine şöyle bir dalınca gıdımcık kalmış enerjim tükendi. Ne toparlayacak ne yazacak güç kaldı, hepsi yitti gitti. Eh, Plüto söz konusu olunca durum çok derinleşti. Bu haftasonu üstüne pilim, ruhum, zihnim artık yetişmedi.

Ammavelakin, daha yazacaktım ama mürekkebim az geldi tadında bırakmadan yeni bir bilgi yemi atıvereyim tadımlık.

Uranüs, Neptün, Plüto’ya eğilince otomatik olarak yönettikleri burçlar Akrep, Kova ve Balık’a da tekrar değmiş oldum. Bu birbirinden farklı burçların ortak paydasını buldum. Hepsi çift yöneticili. Akrep’in Mars ve Plüto, Kova’nın Satürn ve Uranüs, Balık’ın Jüpiter ve Neptün.

Tamam, bu yeni bilgi değil (benim için), ve fakat heyecan verici keşfim şu. Bu üç burcun yöneticileri arasında nesil gezegenleri olunca (UR, NE, PL) hayat onlar için kişisel boyuttan çıkıp kollektif bir boyutta da anlam kazanıyor. Ve ancak bu yönde bir hayat yolculuğunu sürdürürlerse gelişiyor, evrim geçiriyor, tamamlanıyorlar. Bireysel boyutta bir hayat amacı bu üçü için belki yüzeysel, belki yavan, belki tekdüze kalıyor. Hepsinin yolunda kollektif bir boyut olduğunda içlerindeki çelişki dengeleniyor. Hah işte tam da bu yüzden biraz anlaşılmaz, karmaşık, dışlanmış, egzantirik olma potansiyeli taşıyorlar. Kollektif taraflarına sahip çıkmadıklarında Zodyak’taki en zor, en uçlarda gezen burçlar olabiliyorlar. Burcunuz değilse de yükseleniniz veya MC’niz bu burçlardan birindeyse, bingo! Yine kollektif nesil kulübündesiniz.

Bu Uranyen keşifle Neptünyen diyarlara, uykuya doğru şöyle uzanıveriyorum. Kapanan gözlerle, yatakta cep telefonundan ancak bu kadarını yazabiliyorum. Plüto’yla adım adım dönüşmeyi başka sefere bırakıyorum.

Arkası yarın. Olmadı öbür gün. O da olmadı haftasonu. Yetmedi, önümüzdeki hafta. Daha daha bu ay bir ara…

(Plüto’yla gelen direnç mi demiştim?)

The Outer Planets & Their Cycles – The Astrology of the Collective by Liz Greene

Bir Cevap Yazın

