Birbirimize İhtiyacımız Var

Yok yok ne kadar zorlasam da yazamayacağım. Ne Melody Gardot’nun Merkür retro hikayesini ne de büyük çocuk olma tespitlerimle yarıladığım yazımı.

Haftasonu iki günlüğüne gündeme ara verdim. Gazete okumadım, özel bir sosyal medya taraması yapmadım. Hani kafa tatiline çıktım ya, bunu biraz çimen üstü topraklanma, anneyle sohbet etme, Coffee’yle sincap kovalama, Boz’a ilgi ve şefkat gösterme, Bey’le erken yatıp erken kalkma, yüzme, dinlenme minvalinde şekillendirdim.

Tabii nereye kadar?

TV’de İstiklal’deki sokak içi arbedesini, esnafla ‘göstericiler’ arasındaki yumruklaşmaları, vandal tavırları gördüm. Bir panik Twitter’a saldırdım, sonra geri bastım. Bugün palalı saldırgana destek veren, Gezi adı altında eylem yapanları ‘vatan haini’ ilan eden Talimhane esnafının verdiği video demecini izledim.

Ve kendimi gündemden ayırmaya çalışmaktan vazgeçtim.

Düşündüm.

Karşıtlıklar içinde çalkalandığımız şu günlerde hepimiz belli bir mantık çerçevesinde düşünüyor muyuz hakikaten diye düşündüm. Aynı şekilde inanıyor muyuz diye içime dönüp baktım. Kendimizle aynı görüşten olmayanlarla birlikte yaşamayı sürdürebileceğimize gerçekten inanıyor muyuz hissetmeye çalıştım.

Bunu öncelikli olarak kendi üstümde anlamlandırmaya çalışıyorum. Kendimin analizini yaparak düşünce ve inanç sistemimi tartabilirsem kendimi başka görüşten birinin yerine koyabilir ve kabul edebilirim. Kabul etmekle o görüşte veya inançta olmak aynı şey değil. Aradaki fark tevekkül. Kendinde doğal olarak olması gerektiğini düşündüğün hakkın bir diğeri için de geçerli olduğunu kabul etmek, desteklemek – taraf, bakış açısı ne olursa olsun. Taraf olunmaz demiyorum. Tarafsızlık, kifayetsizlik, sonra da fanatik taraflılık, kutuplaşma bizi bugünlere getirdi. Sonunda taraflılığın tanımı -şükür ki- değişti, değişiyor -inşallah! Başımızda olan-olmayan, penceremizde dalgalanan-dalgalanmayandan değil, bizzat bireyselliğimiz, haklarımız, özgürlüklerimiz anlamında bir taraflaşmayla şu anki gündem gündem haline geldi.

Sebep-sonuç ilişkisi kurduğunda, olayların dışına çıkabildiğinde, ayrıldığında, merak edip türlü türlü görüşü okuyup ufkunu genişlettiğinde düşünce sistemini çalıştırmış, mantığa hizmet etmiş oluyorsun. Hava elementi devrede.

Olayların içine girdiğin, kabul ettiğin, birleştiğin, inandığın, anlam yüklediğin, üst bir bilince teslim olduğun zamansa inanca hizmet etmiş oluyorsun. Hem ateş hem su elementi devrede.

Ben ne biri ne öteki olması gerektiği düşüncesinde ve inancındayım. Sorgulama, tartışma, dışına çıkma, uzaklaşma, mesafeyi koyup soğukkanlı kalabilme de olmalı, kabullenme, içine dalma, yakınlaşma, olaya inme, tüm kalbimizle birleşme de.

Tamamen mantık çerçevesinde ‘bu adam böyleyse bunu da böyle yapar’ sığlığında bir mantığı da at gözlüğünden başka birşey değil diye değerlendiriyorum, ‘bunun böyle olduğuna inanıyorum, o yüzden de öyle olacak’ bakışını da tek tip inançtan öte görmüyorum.

Bu analiz niye geldi?

Çünkü bu ikisinin arasındaki dengeyi bir türlü tutturamadığımız, ya birini ya diğerini tukaka yaptığımız sistemimiz herşeyi arap saçına döndürüyor. Bu yıllar yılı belli ikilikler içinde yer almışken şimdi bir sürü kolu var. İstediğinizi seçip beğenin yazın.

Olaylardan uzaklaşıp birbirimize objektif bakmaya da ihtiyacımız var, aynı olay için birleşip birbirimizi kabul etmeye de. Toplumdaki statü tanımlarımızdan, saçımızın renginden, yaptığımız işten, cinsiyetimizden, medeni halimizden, yaşımızdan, meşgalelerimizden, her şeyliğimiz ve hiçliğimizden bağımsız BİRBİRİMİZE İHTİYACIMIZ VAR!

Nokta.

One Reply to “Birbirimize İhtiyacımız Var”

  1. Geri bildirim: Boz « MINDMILLS

Bir Cevap Yazın

