Tutulan Güneş, Değişen Margarin

19 sene öncesini düşünüyorum, tam olarak bu sıralarda ne yapıyordum diye. Hayatımın üniversite dönemine denk geliyor. Eğitim zamanı. Tam tamına gününü hatırlamıyorum tabii ki, ama 1993-1995 döneminde önemli olayları birbirine bağlayacak ipuçlarını bulabiliyorum.

Okul devam ederken arada part-time işlerde çalışıyordum. Bazen tercümanlık yapıyor, bazen özel organizasyonlarda, fuarlarda görev alıyordum. Para kazanmak hayatıma yavaş yavaş girmiş demek ki. Kariyere doğru ufak ufak adımlar atılmaya başlamış. Sonra ilk defa yurtdışına gitmişim, bir gitmemle tutabilene aşkolsun demişim. Voleybol liseden sonra yeniden hayatıma girmiş, yeniden oynamaya başlamışım. Hatta yurtdışına ilk bu sebeple çıkmışım. Bir ilişkim varmış, aşk sevgi doruktaymış.

Neden durduk yerde 19 sene öncesine gittim derseniz, bu sabah Boğa burcundaki Güneş Tutulması ve Yeniay tam 19 sene önce hayatımızda benzer konuları gündeme getirmişti. 19 sene çoook uzun bir süre, nasıl hatırlarız da üstünden anlamlandırabiliriz diyebilirsiniz. Önemli olan tam olarak 10 Mayıs 1994’te ne olduğu değil. O dönem içinde (öncesi veya sonrası, benim örneklediğim 1993-1995 arası gibi olabilir) olaysal neler vardı hayatınızda ve bunlar sizi hangi alanlarda etkiliyordu, nasıl davranıyor, ne gibi adımlar atıyordunuz, bunları bulmak.

19 sene önce yaşanmış birtakım konuların tekrar gündemimize gelmesi olayın bizzat aynı şeyden ibaret olacağını, aynı olayı yaşayacağımızı değil, bizi benzer konuların beklediğini, bunları gündeme getireceğini işaret ediyor aslında. 19 sene benim yarı yaşım ediyor. Gerçi yarı yaşı biraz geçtim, ama o kadarcık gençleşmeyi mazur görün, Venüs etkisindeyim! O zaman attığım adımlar, yaptığım başlangıçlar, verdiğim kararlar ve akabindeki tepki, düşünce ve hareket tarzımla şimdiki aynı mı buna odaklanıyorum kendimde. Farkeden birşey var mı, yok mu? Daha bilinçli miyim, hala 19 yaşımdaki halimde miyim?

Bugüne dönersem şu anda hayatımın hangi evresindeyim?

Yine bir eğitim sürecindeyim. Devam etmekte olan astroloji eğitimi, bu anlamda değerlerimi, kariyerimi yeniden yapılandırma evresindeyim. O zaman daha yolun, hatta hayatın başındaydım. Şimdi yine bir başlangıç noktasındayım.

Bunu bilerek mi yaptım?

Cevap vermek zor. İç biliş diyebileceğim sezgisel yönüm ancak şimdi evet diyor. Astrolojiyle ilgilenmeye başlamasaydım bunun çok farkında olur muydum emin değilim. Bana ipuçları veren gündem maddelerinden birşeyler çıkarabilirdim belki de, kimbilir. 19 sene önce hayatımda olan insanların birden patır kütür tekrar kendilerini göstermeleri, irtibata geçilmesi, ilişkilerin canlanması dikkatimi çekerdi sanırım. Misal, geçen sene okuldan mezun olalı beri hayatımdan çıkmış olan voleybol küt diye tekrar giriverdi. Tabii o zamanki gibi değil, senede bir iki gün, ama yeniden takım olduk, mezunlar turnuvalarında oynuyoruz. Haftaya maçımız var, haftasonu da antrenman. Buna kaç puan?

Güneş Tutulması ve Yeniay Boğa Burcu’nda olduğu için gündeme gelen konular sahip olduklarımız, kaynaklarımız (maddi-para, manevi-değerler), yöneticisi Venüs’le birlikte aşk, ilişki, sevgi, sanat, güzellik de vurgu almakta. Yeniay tohum atma, başlangıç yapma zamanıdır. Boğa söz konusu olunca yavaş, temkinli, ama sağlam ve istikrarlı bir adım söz konusudur.

Bahsi geçen konularla ilgili gündeminizde ne var bir düşünün.

Hatta taa 19 sene öncesine uzanın, o zaman gündeminizde neler vardı bir bakın.

Paralel neler görüyorsunuz?

O zamandan bugüne ne kadar farklısınız?

Yoksa siz hala annenizin margarinini mi kullanıyorsunuz?

Peki margarininizi değiştirmeyi düşünüyor musunuz?

2 Replies to “Tutulan Güneş, Değişen Margarin”

  1. 19 sene önce, ya da hadi 16 diyelim, hayatımın yolunu çizmişim ben. hukuktan kurtulmayı başarmışım, aşık olmayı, “gasteci” olmayı… şimdi, geriye bakınca, onlar da yok..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

