Elementer

Toprakla temas etmeyeli çok zaman olmuş. Doğaya çıkmayalı üç ay, yoga yapmayalı iki aydan fazla. Dört element arası dengenin ayarı kaçmış. Bir taraf ağır basıp diğer üçü gaz olup uçmuş.

Vücudumdaki ateşin eksildiğinin farkındayım. Sürekli bir üşüme halindeyim. Hastalanmakla hastalanmamak arası gidip geliyorum. Vitamin ve sıcak bitki çayı kürlerini evde giyilen kat kat soğan modeli giysiler, çoraplar, battaniyelerle destekliyorum. İçim üşüyor. Ateş sönmüş, bünye titriyor.

Sonra su elementine ve akışkanlığıma bakıyorum. Kaskatı bir vücut, katırdayan bir bel. Ger beni, uzat beni, esnet beni diyen bacaklar, kollar, omuzlar, koskoca beden. Zihin desen o da sabite bağlamış, zihin suyu da içe kaçmış. Düşünceler katılaşmış, suyun yumuşaklığı, akışkanlığı yitip gitmiş.

Bünyem bu dönem tam gaz hava elementine bağlamış. Zihin, beden, ruh dağa kaçmış. Yükseklere çıktıkça dünyayla teması yitirmiş, havalanmış, kanatlanmış. Bol düşün, çok oku, hep analizle temas soyut düzlemde kalmış.

Bedenle temas ve topraklanma ihtiyacıyla bugün yin yoga yaptım. Şükür. Sınırlarımın ve içimdeki tüm elementlerin yukarıda saydığım tespitlerine yerde, matın üstünde beş parmağı açık ellerim, çıplak ayaklarım, yerden uzak bedenim, içe döndükçe kendine yaklaşan kendimle vardım. Toprağa yaklaşmak istedikçe bu iki küsur ay süresince ne kadar uzaklaştığımı, zihne yoğunlaştığımı gördüm. Bağı yeniden nefesle kurabildim. Alnım yerde çocuk pozisyonunda nefes verdikçe kürek kemiklerimin, sırtımın açıldığını, yere bir nebze daha yaklaştığımı, genişlediğimi, esnediğimi hissettim. Ve tabi sürekli düşünceyi öne alıp bedeni arka plana atmanın somut getirisini de.

Çoğu derste olduğu gibi kendimle yüzyüze gelip sınırlarımla temas ettikçe düşüncelerim otomatik olarak tetiklendi. Kafamda şu anda yazdığım yazının temelleri atılmaya başlandı, zihnim hemen uçuşa geçti. Yazıma başlık attım. Beğenmedim, yeni başlık düşündüm. Yazmak istediğim birkaç tespit, gözlemle devam ettim. Her seferinde hocanın ana davet eden sesiyle geri döndüm.

Bugünkü dersin benim için en anlamlı birkaç dakikası hocanın şu minvaldeki sözlerinden oluştu:

Bugün 30 Ocak 2013 Çarşamba. Bugün daha önce hiç yaşanmadı ve yaşanmayacak. O yüzden ezbere bildiğimiz ve otomatik olarak yapacağımız davranış kalıplarından sıyrılıp hislerimize kulak verelim. Şu an ne hissediyorsak onlara spontane bir şekilde cevap verelim. Geldiği gibi kabul edelim.

Yanan ampul. Beynimde karıncalanan sinir uçları. Uzayan saç dipleri. Yumuşayan göz kapakları. Dışarıya yansıyıp yansımadığını bilmediğim iç bir gülümseme. An.

Blog yazmayı bıraktım. Toprakla temasa döndüm. Çıplak ayaklar (evet, bu çıplak ayaklarımın yere basmasını birkaç kere daha yazmak, resmetmek, hissettirmek istiyorum bugün), çıplak eller, çıplak boyun, çıplak yüz, çıplaklık, temas, yer, toprak.

Elementer bir gün benim için bugün. Temellere dönüş, hatırlayış. Elementleri olduğu gibi algılayış. Su, toprak, ateş karşımda, hemen yanı başımda. Hava her daim kafamda, karşımdaki ekranda, nefesimde, etrafımda. Farkettiğim kadarıyla. Buna da şükür, değil mi ya?

Ay bugün Başak’ta. Toprak elementiyle sınırlar, şükran, temel ihtiyaçlar, bir de faydalı analiz bugünkü duygusal besin ihtiyacımı karşılamakta. Şimdi dönüp biraz da astroloji çalıştım mı benden elementeri yok şu hayatta.

Elementer günler..

 

2 Replies to “Elementer”

  1. Bunu okuduktan sonra kendımi gene salak gibi hissettim. Gunlerdir hatta aylardir beni rahatlatan ve farklı hissettiren Reiki yi ihmal ettigim gene aklima geldi. Ben ne zaman adam olacağım? Illa birinin bir sekilde dürtmesi mi lazım?

    Beğen

  2. Hatırlatma de ki içindeki Reiki isteğini ateşle. Dürtme deyince zorlama oluyor, o zaman can çekmez, vicdan gelir sinsiden. Hem sen gel de ben sana ellerimle rakı ikram edeceğim. Bu yazının altına abes oldu, ama hakettin. Çok eyledin, eğlendirdin bizi bu hafta Hakki abi, çok yaşa emi? 🙂

    Beğen

Bir Cevap Yazın

