Az ve öz söylemek mümkün müdür? Çok fazla söze hacet kalmadan kendini ifade edebilmek? Her şeyi döküp anlatmak şart mıdır? Söylenmeyenler eksik mi kalır? Eksik kalsa ne olur?

Tersine çokça şahit oluyorum. Yaniler, demek istediğimler, onun içinlerle uzayıp giden, çok virgüllü, hiç noktasız cümleler, paragraflar, ilişkiler.

Nedir bu uzun uzadıya kendimizi anlatma ihtiyacı? Diyecek çok mu şeyimiz var yoksa kendimizi olduğu gibi ifade etme yetimiz mi yok? Düşünmeden mi konuşuyoruz yoksa karşı tarafı mı dinlemiyoruz?

Ajansta uzun mailler yazdığım dönemleri hatırlıyorum. Külçe gibi inerdi o yazılarım. Höh diye. Çoğunun içeriği iş özelindeki nedenleri niçinleri bir rasyonele oturtma, sunduğumuz fikri savunma ve neden doğru olduğuna dair karşı tarafı ikna etmeye çalışmamdandı. Bu bir deformasyona sebep oluyor tabi. Kendini kısa cümlelerle ifade edememek.

Zaman geçtikçe, belki o uzunluk ve ağırlıktaki içeriğin fiziksel ve ruhsal yansıması, belki de ‘gerçekten bunların hepsini demeye gerek var mı?’ sorgulamalarının başlamasıyla kısmaya başladım denecekleri. Bir marka için yaptığımız konumlandırma çalışması ‘Less is more’ konseptini kafamın bir köşesine yazdım. Bunu alan yaratma, eleme yapma anlamında ara ara kullandım. Kendini ifade etme anlamında hala çabalamaktayım.

Bu çok söyleme, çok yazma, çok savunma kendini çok önemsemekten mi geliyor? Belki de kibirden. Sen bilmiyorsun, ben biliyorum tavrından.

Kibire takmış durumdayım bu aralar. Kibirli insan gördüm mü etrafımda, okuduğum yazıda, hayatın bir noktasında içimde birşeyler alev alev yanmaya başlıyor, savaşma isteği canlanıyor, ateş elementi öyle bir harlanıyor öyle bir harlanıyor ki – biraz su serpip yatıştırmam gerekiyor. Bu ateş elementi çalıştığı zaman anlamak lazım ki tepkisel bir durum var. Sendeki birşeylere dokunuyor, başlıyorsun parlamaya, kılıç kalkan kuşanıp haçlı seferine çıkmaya.

Aslen kimin kibirine sinirleniyorum acaba?

Cut to the chase darling. Less is more.

Oh, really?

6 thoughts

  1. Geri bildirim: 39 | MINDMILLS

Bir Cevap Yazın

