Haftanın son gecesi, ayın otuz biri, yılın son ayının dibi. Sanki senenin bütün ağırlığı geldi çöktü omuzlarıma, göz kapaklarıma. Otur diyor, otur da bir soluklan.

Ahhh.

Sesli nefes verip çöküyorum koltuğa. İki kalça kemiğimi yerleştiriyorum tam altımda. Bacaklarımı üst üste koyup uzatıyorum karşıma.

Hmmm.

Işıl ışıl ışık saçan, kalabalık, tıka basa dolu, bir sürü vagonlu bir tren geliyor karanlığın içinden sirenini öttürerek.

Düüüt.

Süratle rayların üstünde önümden geçmeye başlıyor. Vagonlar sanki bitmek bilmiyor. Sayıyorum hepsini teker teker.

On üç, on dört, on beş, on altı.

Trende bir sürü tanıdık tanımadık yüz. Bir sürü ben. Bır bır konuşuyor, anlatıyoruz. Surat ifadeleri belirgin, eller kollar hareketli, ses yüksek.

Bır bır bır bır.

Sessizler vagonunu görüyorum sonra. Tek başına yolculuk edenler. Düşünen, gözlemleyen, hisseden, dinleyenler. Ses yok, koca koca açılmış kulaklar var. İç seslerini, fısıltıları duymaya çalışanlar.

Fıs fıs fıs fıs.

Kafa sesleri başlıyor.

Coffee-Gandalf-astroloji-yoga, blog-kitap-konser-tiyatro, Palamutbükü-Hisarönü-Çeşme-Bodrum, NOLA-Chicago-Frankfurt-Mörfelden, düğün-dernek-davul-göbek, kısa-uzun-sarı-kumral, olurum-olmam-yaparım-yapmam, dur-seç-koş-coş, hızlı-yavaş-hızlı-yavaş.

Yavaş yavaş yavaş yavaş.

Son vagonun önümden geçmesiyle pat diye bitiveriyor koskoca tren. Süratinin izi havada asılı, ardında son vagonun rüzgarı. Sesi gittikçe uzaklaşıyor.

Tıkır tıkır, tıkır tıkır, tıkır tıkır, tıkır tıkır.

Saçlarım uçuş uçuş. Kafamı tekrar öte tarafa çeviriyorum. Yüzümde bir esinti, gözlerime yansıyan bir ışık.

Bekliyorum yeni seferi binip gitmek üzere tek başıma,

Yeni yıl istasyonunda, ürpererek, heyecanla.

La Motte-Picquet Grenelle, Paris

…..

Hepinize gönlünüzden geçen 2013’ün gerçek olmasını diliyorum.

Önümüzdeki sene yine burdayım.

Beklerim.

8 thoughts

  1. Tren seyahatleri çocukluk yıllarımdan beri bana hep bir anlamlı gelir Babam arabamız var oğlum neden trenle gidelim desede hep tren yolculuğu diye tuttururdum Ah Basmane garı dile gelse konuşsa koskoca İzmire neler taşıdı anlatsa . Hali hazırda ben bütün yolculuklarımı trenle yaptığımdan ve kendi bloğumda da yazınıza benzer bir yazı paylaştığımdan olsa gerek bukadar ilgimi çekti
    Trenler konuşur ve konuşturur ama herkesi değil görüp hissedebilenleri
    Mutlu seneler

    Beğen

  2. “Tren” bana göre de hakikaten bir simgedir.Bazı rüyalarımda,gelecekteki olayları olduğu gibi göstermiştir ,bu yüzden de beni her zaman cok etkilemiştir.Canım , sana tekrar iyi seneler….

    Beğen

  3. Aklımda böyle birşey yokken yazmaya oturunca bunlar aktı. Bir trenden inmişim, binmek üzere bir diğerini bekliyorum. Manidar. İyi seneler teyziş..

    Beğen

  4. Harika bir 2013 ve bize de bol bol senin yazılarını okuma keyfi diliyorum. 🙂

    Beğen

Bir Cevap Yazın

