Kim

Çıktım bir yolculuğa, iniş çıkışlarını yaşıyorum dalgalı sularda. Bir gün iyi ki iyi ki hissi, başka bir gün nerdeyim, kimim ben endişesi. Anlam yüklemeden, hayatı ciddiye almadan rahat duramayan bünyem her türlü numarasını ortaya döküyor. Aha bak bu da var, baak bu da, sonraaa işte bu daa, hahahaaa diye gülüyor bana katıla katıla. Uyan-ayıl-farket, bir daha bak-gör-uyan, yetmez, her gün silkin-silkin-uyan-uyan-uyan!

Biraz kafamı gömüp uyusam?

Benliğimi gelecek korkusu sardı birdenbire. Belki bilinçaltında hep vardı da meşguliyetsiz kalamayan halimle bu sesleri ne zamandır dinlemiyor, duymuyordum. Derinden, çoook derinden gelen, beni dehşete düşüren hisler içinde kaynıyorum. Dehşeti tanımla dediğim zaman göbeğimden boğazıma kadar çıkıp tam orda koca bir düğüm atan bir yumaktan bahsediyorum. His, görüntü, doku bu. Koskoca, organik bir yumru. Tanım bu dünyada soyut, ama benim için son derece somut. Çarpıntı yapıyor patpat kütküt. Tırnaklarımı kemirtiyor çıtçıt tıktık. Derin nefesler aldırıp verdiriyor, yumru orda bir boğa gibi oturuyor.

Oturup düşünmek, nolacak nolacak demek adamı bir yere vardırmıyor haliyle. Ne yaşanacaksa yaşanacak dostum, kaçış yok, biliyorsun. E zaten bildiğim tek şey bu. Gerisini hiç bilmiyorum. Valla bilmiyorum koçum. Bilmeye meraklı, bilmeden yapamayan ben, bilmiyorum. Bil-mi-yo-rum. Bilmiyorum. Bu rahatlatıyor mu peki? Yok.

Kimlik krizindeyim. Kimim ben? Eskiden kimdim, şimdi kim oldum? Ha oldum mu ki? Olacak mıyım? Birşey mi olmalıyım? Yok yok, o da değil. Analize sardım. Sarınca yaptım sandım, yerimde saydım. Yanıldım. Yanılmak? Yanlış. Ya peki doğru? Evet, çok doğru. Yargı? Yargıç. Kim o?

Kim.

..The journey’s long
And it feels so bad..

Algiers, Louisiana

5 Replies to “Kim”

Bir Cevap Yazın

