Kızlarından Babalarına – İmza:Kızın

Bir gün babanıza bir sayfa mektup yazmanız gerekse, içinizden neler dökülür hiç düşündünüz mü? Ona neler demek istersiniz? Sansürsüz, içten, gerçek, olduğu gibi. Noktasına virgülüne müdahale etmeden, nasıl akıyorsa öyle.

Ben geçtiğimiz bahar böyle bir fırsat yakaladım. Heyecan verici bir projeye dahil oldum.

İmza : Kızın.

Basın Bülteni’nden alıntılıyorum:

114 kadın bu kitapta buluştu..

Bir zamanlar babalarının küçük kızları olan üç kadın ‘Hadi’ dedi ve çeşitli yaşlardan, farklı kesimlerden, ayrı görüşlerden, içlerinde tanınmış isimlerin ya da tanınmış babaların kızlarının da olduğu yüzden fazla kadın kağıdı kalemi eline alıp yaşamlarındaki ilk erkeğe, babalarına yazdıkları bir sayfa mektupla onların kendileri için ne kadar önemli olduğunu tüm yalınlığıyla ortaya koydular. Kimi ‘babam keşke hayatta olsaydı,’ diye iç geçirirken kimi ‘zamanında keşke yan yana dururken daha fazla anlatıp birbirimizi dinleyebilseydik,’ diyordu. Bu hayata hazırlanırken babası kimine güçlü bir dayanak olmuştu, kimisi içinse babası hatırlanması bile sonsuz acılar veren, en ufak tereddüt duymaksızın küçük kızını terk edip gitmiş bir adamdı.

Geliri 21.Yüzyıl Eğitim ve Kültür Vakfı (YEKÜV) kanalıyla, çocukların eğitimi için bağışlanacak olan bu kitap, belki de daha önce ortaya konmamış “nasıl bir kız babası” olunacağının bir kılavuzu niteliğinde.

Projeyi duyar duymaz atladım. Kardeşimi de ayarttım. Proje sahiplerinin duyuruyu yaptıkları günden çok kısa bir süre sonra yazımı bitirip yolladım. Bu süreç içinde şahsen tanımadığım, blogcular dünyasından takip ederek aşina olduğum ahbaplıklarım olmaya başladı. Ve tabi projeyle ilgili çeşitli yazışma çizişmeler.

Benim için ilginç kısımlarından biri projenin başlangıç döneminin benim astroloji eğitimimin de başına denk gelmesiydi. Astroloji merakım ve heyecanımı proje sahiplerine bir şekilde geçirmişim ki İmza: Kızın’ın doğum haritasına şöyle bir göz atmamı istediler! Şimdi kelimesi kelimesine ne dediğimi hatırlamıyorum, ama oldukça olumlu bir enerji akımı oldu. Sorulu cevaplı, bol gülen suratlı, kahkahalı yazışmalar yapıp karşılıklı gaza geldik. Sıkı sıkıya sarıldıkları projelerine inanmalarına benim de bir nebze katkım olduysa ne mutlu bana. Zira ben onlardan aldığım yorumlarla yeni merakıma daha fazla sarıldım.

İşte böyle bir başlangıç, aylar süren çaba ve bekleyiş sonrası haber geldi ki kitaplar basılmış!

Vayvayvay! İşte bir hayalin gerçekleştiği an sayın seyirciler.

Proje sahipleri ellerinde tuttukları somut ürünün müjdesiyle biz yazarlara güzel haberleri iletirken bendenize babama vereceğim kitabın heyecanla karışık stresi basmaya başladı. Dönüp yazımı tekrar okudum. Tabi ki beğenmedim! Of.

Bu arada babamın bu durumdan henüz haberi yok. Sürpriz! Siz sevgili okuyucular, güzel güzel bu haberi okuyup eşe dosta duyurun, ama babama söyleme hakkını bana bırakın olur mu? Sürprizi kaçmasın.

Evet efendim, şimdi teşekkürler kısmı.

Öncelikle burdan Selgin GB‘ye teşekkür. Kendisini şahsen tanımasam da blogunu takip etmem sayesinde projeden haberdar oldum ve heyecan duydum. Bana yazılarıyla bu gazı veren kendisidir. Bilsin, bilinsin. Ve tabi bu projedeki yoldaşları Esra ve Banu‘ya da teşekkür. Ortak proje, ekip işi, dayanışma örneği. Hepinizin eline sağlık. İyi ki böyle birşey yaptınız!

Şimdi de haberler.

Kitapların satışı İdefix’te başladı. Kitabevlerinde ise Tüyap Kitap Fuarı sonrası yerini alacak. Burdan anlayabileceğiniz gibi kitap fuarda da okuyucularını bekliyor olacak. Bense kendi özel kopyamın yolunu postayla gözlüyor olacağım.

Reklam kuşağına geçersek;

Idefix’ten online sipariş vermek isteyenler buraya.

17-25 Kasım arasındaki Tüyap Kitap Fuarı’nda kitapla ve yaratıcılarıyla tanışmak isteyenler 24 Kasım’da saat 14:00-17:00 arası Yitik Ülke Standı’na (2. SALON 603 C).

WordPress kullanıcıları ve blog takipçileri, buraya.

Twitter ve Facebook kullanıcıları buraya.

…..

Dayanamadım, kendi yazıma dönüp tekrar tekrar baktım da, bugün yazsam bambaşka şeyler dökülürdü içimden valla. Sonra düşününce anladım ki, insan babasına belki de her gün başka mektup yazar, yazar yazmaz bir daha yazar, yaza yaza hayat yazar, yazar çizer siler başa döner.

Sevgili Babiş,

İyi ki varsın, iyi ki babamsın.

İmza: Büyük Kızın

12 Replies to “Kızlarından Babalarına – İmza:Kızın”

  1. Geri bildirim: Köşe « MINDMILLS

Bir Cevap Yazın

