Kışı Kucaklamak

Sabah uyandığımda hava aydınlıkla karanlık arasıydı.

Puslu grilerin hakimiyeti.

Evin her noktasında başka bir sıcaklık.

Kaloriferler henüz yanmıyor, ama eli kulağında.

Salonumuzun üst köşesi tıp tıp damlıyor.

Tıp-es-şıp-es-tıp-es-şıp-es.

Üst katta tadilat var, bizdeyse yağmur.

Leğen, tas, kova, damlaların altında sıra sıra.

Komşu ve ustası kapıda.

Hep birlikte bir balkonda bir salonda, bir balkonda bir salonda.

Silikonu da çekmiş usta ama, tekrar bakacakmış yağmur durulunca.

Fırsat bu fırsat biz de attık Coffee’yle kendimizi dışarıya.

Çıktığımız gibi yakalandık yağmura.

Islak köpek ve sadece kapişonlu kafası kuru insan, çıktık uygun adım bayıra.

Yürürken yolda, rastladık yerde yatan bir sincaba.

Ölmüş.

Genç, küçük, sarı.

Kuyruk tüyleri seyrek.

Üzüldük bu küçücük cana.

Kalbimiz buruk devam ettik yola.

Yeni mahalle komşumuz, eski ajans dostumuzu aldık Coffee’yle evinden,

Şemsiye altında yürüyerek geldik bize köşeden köşeden.

Öğleden sonra kahvesi yapıldı, yanına kuru meyva çıkarıldı.

Uzun, koyu bir sohbet başladı.

Konu konuyu açar, bulutlar ötedeki tepeleri sardıkça sarar.

Tıp-es-şıp-es.

O silikon tutmadı, bildim ben bilmesine de,

Anlat anlatabilirsen ustasına, müşterisine.

Sohbet koyulaştıkça, hava karardı.

Vakit geldi, yaktım yanımdaki lambayı.

Coffee hemen aldı mesajı, yattığı yerden kalktı.

Manalı bakışlar saati geldi çattı.

Işık yaktın ya dedi, akşam oldu, acıktım.

Ayaklandım.

Misafir de ayaklandı, Coffee de.

Komşu dost kapıya, Coffee mama kabına.

Hava nerdeyse geceye bağladı, yaktım girişteki ikinci lambayı.

Komşuyu geçirdim, Coffee’nin mamasıyla ilacını verdim.

Tekbaşına saatine geçtim.

Çay yaptım kendime, yanına grissini ve eski kaşar peyniriyle.

İçerdeki odanın lambasını yaktım, koltuğa geçip ayaklarımı uzattım.

Laptop kucağımda, çayım yanımda.

Çaydan dumanlar tüttü, dışarda köpekler havladı, ezan okundu.

Müzik koydum, düşündüm.

Kış haline geçtiğimi farkettim.

Dışı soğuk, içi sıcak.

İçim ısındı, kışı kucakladı.

Kışı bugün kucakladım.

….

Bu yazı aslında ‘bugün bir kitap okudum’la başlayıp geçmişe bağlanacaktı çünkü bugünkü misafirlik ve koyu sohbet konusu henüz yayımlanmamış şahane bir romandı, ama kura kışa çıktı, geçmişe yolculuk başka bir yazıya kaldı. Roman nedir, kimindir diye merak ediyorsanız eğer, basılıp raflarda yerini alınca burdan sizlere duyuracağım sevgili takipçiler. O zamana kadar ismi cismi bende saklı diyerek burdan yazar dostuma tatlı bir kış parçasıyla sevgi saygı hürmetler..

4 Replies to “Kışı Kucaklamak”

Bir Cevap Yazın

