Bugün eve dönüyoruz. Sanıyordum. Sanıyorduk. Gün içinde Bey’in uğraştığı tesisat işleri, benim tepetaklak verdiğim yardım-destek ünitesi hizmetleri uzadıkça uzadı. Derken akşam üstü burdaki köyden komşumuz, karısı ve 1,5 yaşındaki oğluyla çıkageldi. Her geldiğinde kendisi bir tek viski atmazsa olmuyor. Biraz da bunun için geliyor. İstanbul’a kendisinden telefon geldiğinde ya ‘sizin arazideki otları biçtim, para gönder’ diyor. Biz ondan böyle birşey istiyor muyuz? Hayır. Eğer istersek yapıyor mu? Yoo. Neden? Hiiç. Tembellikten. İş yaptırıp para vereceğiz diye biz peşinde koşuyoruz kendisinin, ama işte, onun işine gelirse. Anca kendi istediğinde çalışıp faturayı kesiyor. Neyse, işte ya böyle durumlarda arıyor ya da ‘Bir viski içseydik yau. Gelmiyor musunuz?’ diyor. Buranın köylüsü Boşnak göçmeni. Hem içki sigara var, hem namaz niyaz. Aileleriyle aynı evde yaşayan yeni nesil genç çiftler, ana-babalarının yanında içmeye çekinince bizler onlar için iyi bir kaçamak fırsatı oluyoruz.

Biz genç komşuları aslında dün bekliyorduk, zira hava nefisti. Bugünse oldukça kapalı, serin. Ammavelakin gece neden gelmediklerini tahmin ettik. Köyde düğün vardı. Havanın kararmasıyla biz gökteki yıldızları seyretmek üzere dışarda battaniye altına geçmiştik. Birden kapkaranlık gökyüzünde sanki flaşlar çaktı. Yağmur mu geliyor yoksa? Yoo, hava pırıl pırıl. Yildızlar patlama durumunda. Çıplak gözle sayılabilecek milyonlarca adet var. E peki bu ne bu derken, arkadan tak tak tak tak. Tam 16 kere silah attılar. Saydım. Hafiften dıngıdı dıngıdı bir müzikler duyuluyor, eş zamanlı ezan başlıyor, hepsi birbirine karışıyor. Bu sesler bayağı uzaktan geliyor, dolayısıyla pek ayırdına varılmıyor. Aynı şekilde ışıkların, patlamaların da. Davulların dum dum dum, duma duma dumlarını net duyuyorduk gerçi. Coffee de yattığı tepeden hafiften bof, buf, hof, hüf kontrol ayarları çekti. Neyse ki kısa sürdü ya da biz duymaz olduk.

Bugünkü ziyaretle önce çay, arkadan viski ve armut ikramı (ikram edecek birşey kalmamış, rezalet, dönüyoruz diye silip süpürmüşüz) yaptık. Viskiyle muhabbet uzadı tabi. Ben kendimi 1,5 yaşındaki oğlanı armutla besleme, Coffee’yi sevdirme ve Coffee’nin maceralarını velede anlatma işine verdim. Oğlancık gözümün içine bakarak kahkahalar, cilvelerle yerlerde Coffee’yi yakalamaya çalıştı. Yetişemediği zaman dört ayağının altına girip kuyruğunu çekiştirdi, hatta en komiği Coffee’nin kıçına bir iki kere toss diye kafa attı! Kikiki kokoko şeklinde kendinden geçti komik toraman. Hareketli oğlundan huzursuzlanan gelin kocasına bir iki ‘biraz da oğlunla sen ilgilensene!’ tribi çektikten sonra baktı adamın muhabbet ve viskiden kopacağı yok, ayaklandı, oğlanı da kucağına attı, ‘hadi kalk gidelim’ dedi. Adam bir iki görmezden, duymazdan geldi, muhabbeti devam ettirdi. Sonunda ayaklanıp bu sefer o karısına ‘kalk gidelim’ dedi. Toparlandılar, arabalarına yolcu ettik. Küçük oğlan Coffee’ye gel gel yaptı, Coffee arabanın etrafında bir tur atıp biz de gidiyor muyuz diye bize baktı.

Komşuları yolladıktan sonra baktık ortam bize kalmış, güneş gitmiş, akşamı etmişiz. Bari geceyi geçirelim, akşam trafiğini atlatalım, sabah erken yola koyulalım dedik.

Bizim bugün eve dönüyoruz repliği yalan oldu, yarına kaldı. Kısmet.

…..


Bugün Eve Dönüyoruz

Sevgili Okuyucu,

Bugün eve dönüyoruz.

Mutluyum.

Özledim.

Eşimi, köpeğimi, dostlarımı, ailemi.

Sonra yatağımı, yastığımı, laptopumu, müziğimi, evimi.

Bugün eve dönüyoruz.

Hüzünlüyüm.

Geride bırakıyorum.

Akdeniz’i, Torosları, leylakları, dereyi, tepeyi.

Sonra kampı, sakinliği, ağır akan zamanı, hayatı.

Bugün eve dönüyoruz.

Düşünüyorum.

Bir sonraki seferi, paylaşımı, hissettiklerimi.

Bugün eve dönüyoruz.

İyiyim.

Biliyorum.

İyi ki geldim diyorum,

Dönmek, sonra yine gelmek, sonra yine gitmek, yine gelmek üzere.

Sevgili Okuyucu,

Bugün eve dönüyoruz.

Dönüyorum.

Kendime, gerçeğime, özlemle.

…..

Yoga kampındaki yazılar serimizin sonuna geldik. Tahmin edeceğiniz gibi son yazımızın konusu ‘Bugün Eve Dönüyoruz’du. İlk yazdığım gerçek zamanlı dün ve bugünden. Altındakiyse kamptaki son sabahtan. Aradaki yedi farkı bulan?

…..

Son

3 thoughts

Bir Cevap Yazın

