Bugün ne zamandır okunmamış kitaplar rafımda koca bir blok şeklinde durup bana bakan bir kitabı elime aldım.

Kurtlarla Koşan Kadınlar.

Clarissa P. Estes.

Bu kitabı bana ajanstan çok yakın bir arkadaşım hediye etmişti. Kitabın kalınlığını görünce hafiften ürkeceğimi tahmin etmiş olacak, ‘Bunu böyle roman okur gibi baştan sona okuman şart değil. Gidişat ağırsa içindeki mitolojik hikayelere bak. İçinden geliyorsa açıklamalarıyla devam et. Gelmiyorsa her eline aldığında bir hikaye oku. Zaten hikayenin özünü sen içinde bulursun’ demişti.

Geçen sene ara ara elime aldım, rastgele sayfaları açtım. Karşıma ne çıkarsa şöyle bir baktım, ama tam içine dalamadım. Baktım, iki hikayeye iki kitap ayracı koyup bırakmışım. Çirkin Ördek Yavrusu ve Fok Derisi, Ruh Derisi. Ayraçları çıkardım. Hiç okunmamış muamelesi yapıp baştan alırım dedim.


Biraz yönlendirmeyle biraz da içgüdüsel olarak bugün oturup İskelet Kadın’ı okudum. Bu sefer sadece hikayeyle sınırlı kalmayıp ‘Okuduğumuzu anladık mı?’ kısımlarına da girdim. Hikayenin bütün metaforlarını, psişe açıklamalarını yuttum. Okudukça hayatımdan anlar canlandı, astrolojik mitler belirdi, yogadan sesler tınladı.

Hikaye şöyle;

Bir nehrin derinlerinde İskelet Kadın sürüklenmektedir. Bir balıkçı büyük bir balık tutma beklentisiyle onu bilmeden avlayıp yukarı çeker. İskeleti görmesiyle korkudan terörize olur. Hemen kurtulmak ister. Küreklerine asılır, kıyıya çıkar, evine sığınır, dualar eder ama İskelet Kadın ağlara takılmış, evine kadar sürüklenmiştir. Adam kadını kendi evinde görmesiyle şefkate gelir. İskelet Kadın’daki oltaları temizler, onu kürklere sarar, sonra da uykuya dalar. İskelet Kadın çok susamıştır. Balıkçının gözünden gelen bir damla yaşı kana kana içer. Sonra adamın içine girer, güm güm atan kalbini eline alır, davul gibi çalar, şarkılar söyler. Kemikten vücudu etle dolar, kanlanır, saçlanır, canlanır. Adamın kalbini yerine koyar, içinden çıkar ve ona sokulup yatar. Sabah uyandıklarında ikisi bambaşka iki insandır, bir olmuşlardır.

…..

Önce bu kitapla ilgili metaforlara ve anlamlarına girmeyi düşünüyordum, sonra birden vazgeçip bana hissettirdiklerini yazmaya karar verdim. Yine de kısaca Hayat-Ölüm-Hayat döngüsüne değinmem lazım.

Hikaye sevgi ve hayaller için çıkılan bir avdan ve derin dönüşümden bahsediyor. Bu dönüşüm Hayat-Ölüm-Hayat döngüsü olarak nitelendiriliyor. Sevgiyi, aşkı bulduğumuz anda birşeyi öldürüyoruz. Öldürdüğümüz şeyle yeniden doğuyoruz. Bu, bir ilişki içinde her haliyle kalabilme, kendini verebilme, iyi gün-kötü gün gitgellerine tolere edebilme gibi bir sürü ilişki dinamiğini ve hayat döngüsünü anlatıyor. Derinlemesine irdelenme kısmını kitabı okumak isteyenlere bırakıyorum.

Hikayeyi okurken hayatımdaki ilişkileri, başından sonuna geçirdiğim evreleri düşündüm. İlişki deyince illa aşk meşk durumundan bahsetmiyorum. Yeni bir arkadaşlık, yeni bir iş, yeni bir meşgale, yeni ilgi alanı veya tabi ki sevgili, eş. Her şeyi bunun içine soktum. İkilik gereken ne varsa, diğeriyle aramda oluşan bağı ilişki diye tanımladım.

Gittim ilişkilerin ta en başına. Duyduğum heyecan geldi aklıma.

Heyecan.

Karşındakini yavaş yavaş tanımak, anlamaya çalışmak, keşfetmek, hissetmek, ona çekilmek, daha çok çekilmek, çekildikçe tutku duymak.

Tutku.

Çekim alanının merkezine oturmaya başlamak, onsuz yapamamak, bağlanmak, bağlandıkça endişe duymak, endişeyle korkmak.

Korku.

Ne yapacağını bilememek, kaçmak kaçmak kaçmak istemek, kalmayı-kaçmayı-kalmayı-kaçmayı denemek, deneyemiyorsan düşünmek, düşündükçe sarpa sarmak, öyle ortada kalmak, kalakalmak.

Kalmak.

Durmak, bakmak, sorumluluğu almak, yutkunmak, hazmetmeye çalışmak, bir daha yutkunmak, gözlerini açmak, gerçekten bakmak, görmek, kabullenmek.

Kabul.

İyi-kötü. Güzel-çirkin. Heyecanlı-sıkıcı. Cesur-ürkek. Olur-olmaz. Dişi-erkek. Pozitif-negatif. Hava-ateş. Toprak-su.

Birlik.

Ölüm.

Doğum.

Hayat.

…..

Ne mi diyorum?

Bilmem.

Bugün böyle geldi, ben de yazıyorum.

Merak ettiyseniz, İskelet Kadın’ı tavsiye ediyorum.

Bir Cevap Yazın

