Doğum Günü Hediyesi

Ortaokul yıllarındayken gözüme uzak gelen bir 2000 senesi.

Yeni bir asra geçiş zamanı.

İki sıfır sıfır sıfır.

Rakamsal olarak bile garip.

Fazla yuvarlak ve düz.

Belki de füturistik.

Bu yeni asıra ulaştığımızda kaç yaşında olacağımı düşünüp ne yapıyor olacağımı hayal ederdim.

Hayal şu:

Bir iş kadını.

Uzun hardal sarısı bir palto giyiyor, kruvaze, büyük düğmeli.

Ayağında kahverengi topuklu ayakkabılar.

Elinde deri, saplı, cepli, dilli tokalı yine kahverengi bir evrak çantası.

Saçlar uzun, dalgalı, salınmış.

Kendisi bir spotla aydınlatılmış sanki.

Aşağıdan yukarı doğru bakıyoruz.

Kamera açısı bu.

Mekan Taksim AKM önü.

Sanki bir toplantıdan çıkmış da biriyle buluşacak.

İmaj bu ama ne yapacağıyla ilgili bir öngörü yok.

Hedef çalışmak, başarılı olmak ve bunu görüntüye de dört dörtlük yansıtmak.

Çocuksu öğrencilik hayalimde içerik önemli değil, kapağa konsantre olmuşum.

…..

Sene 2000.

Bendeniz yolun başında bir reklamcı.

Saçlar uzun, yele.

Aynen bu tarife uygun paltom, ayakkabılarım var.

Deri çanta yerine elimde genelde kocaman kreatif sunum çantası.

Toplantıdan toplantıya, sunuma, müşteriye koşuyorum.

Yalnız düşündüğüm aşağıdan yukarıya doğru baktığımız yüceltilmiş imgelem yerine biraz yerlerde sürünüyorum.

Sabahlara kadar ajansta, renk ayrımcıda, matbaada, gazete matbaasında, prodüksiyon şirketinde, dublaj stüdyosunda yatıp kalkıyorum.

Reklam dünyasından haberdar olmayan arkadaşlarım nasıl olup da şu renkleri bir türlü ayıramadığımı anlayamıyorlar!

Yine de memnunum.

Çalışıyorum, düşünüyorum, üretiyorum, en önemlisi öğreniyorum.

Her gün öğreniyorum.

…..

10 sene geçiyor.

Mutluyum, olmak istediğim yere geldiğimi biliyorum.

Vardığım için mi heyecanımı kaybediyorum yoksa vardığım yerin hayalimden farklı olduğu için mi, sorgulamaya başlıyorum.

Sanırım her iki şıkkı da işaretliyorum ve kafamdaki imgelemi yenilemeye çalışıyorum.

Bildiğim çarkın içinde dönerken bunu pek de beceremiyorum.

Başkasını düşünemiyorum.

Sonraki bir sene kendi iç denizimde çırpınıp duruyorum.

İş dışındaki görsel imgemden korkup kaçıyorum.

…..

Bir gün küt diye işi gücü bırakıyorum.

Arkasını düşünmüyorum.

Bu sefer düşünme bakalım, hayatın sana sunacaklarına açık ol, neler olacak gör bak diyorum.

Coffee çıkageliyor, doğum günü hediyesi oluyor.

Onunla birlikte kafamda yeni bir tipoloji oluşturmaya başlıyorum.

Ama görüntünün önünde sis perdesi var, tam ayırt edemiyorum.

Zaman içinde kendimi yoga ve astrolojinin ekseninde buluyorum.

Görüntüyü biraz daha netleştiriyorum, hala bir auto-focus’a ihtiyaç var diyorum.

Rüyalarıma sürekli ikinci bir köpek giriyor.

Pat Gandalf bize geliyor.

Evet, yine duramadım, çağırdım diye düşünüyorum.

E madem çağırmadan duramıyorsun, başka başka diye soruyorum.

Solunmamış havalar

Yüzülmemiş sular

Çıkılmamış dağlar

Koşulmamış ovalar

Yenmemiş yemekler

İçilmemiş şaraplar

Toplanmamış mantarlar

Okunmamış kitaplar

Yazılmamış yazılar

Dinlenmemiş müzikler

Denenmemiş hobiler

Tanışılmamış çocuklar

Okşanmamış hayvanlar

Yaşanmamış hayatlar

Yaş kırka çok yaklaşırken, yap-işlet-devret modeli’nden ara-bul-yaşa modeline geçiyorum.

Bu sene kendime doğum günümde bunu armağan ediyorum.

3 Replies to “Doğum Günü Hediyesi”

  1. Her on yıl ayrı bir dönüm noktasıdır ama 40 yaş herkes için ayrıca önemli bir dönümdür. Yaklaşırken de kendisine doğru böyle sürükler insanı. sancıları başlar, doğum sancıları gibi adeta. Ben 40 yaşın diğerlerinden çok daha önemli olduğunu hissettim geldiğinde. Öncesinde sancısı çoktu ama gelince tam geldi.
    Öyle görünüyor ki önümüzde yaklaşık bir kırk yıl daha var. İşte 40 yaş o sonraki kırk yıla hazırlık yapılan yaş. Sonrasını nasıl yaşamak istiyorsan ona alt yapıyı kurman için son şans gibi. Ya da son on yıl demek lazım belki de… Ben öyle hissediyorum.
    Bu nedenle ara-bul-yaşa çok doğru tanımlar olmuş.
    Yolun açık olsun….
    ve yollarımız her daim keşissin diyorum o zaman!

    Beğen

Bir Cevap Yazın

